شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 51531
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي:

كتاب «گوهر اديان الهي از منظر علامه طباطبايي» منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب «گوهر اديان الهي از منظر علامه طباطبايي» خبر داد.
كتاب «گوهر اديان الهي از منظر علامه طباطبايي» منتشر شد
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی در قم، با اشاره به محتوای کتاب گوهر ادیان الهی از منظر علامه طباطبایی اظهار کرد:‌ نویسنده این کتاب به ادیان الهی می‌پردازد و در ابتدا مفاهیم مقدماتی مانند دین، ‌شریعت و ادیان آسمانی الهی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در فصل نخست این کتاب دیدگاه اصلی در زمینه بحث گوهر دین واکاوی می‌شود و فصل دوم این کتاب تنوع ادیان است که رویکردهای مختلفی درباره این مسئله وجود دارد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی عنوان کرد: فصل سوم دارای عنوان اختلاف ادیان است که به طور اساسی اختلاف ادیان آسمانی از دیدگاه علامه طباطبایی ذکر می‌شود و این اختلافات به درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند بنابراین اختلاف در مبانی دینی از منظر علامه مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فصل چهارم با عنوان کتب آسمانی گفت: معانی اهل کتاب، مصداق‌های اهل کتاب و اختلاف در کتب آسمانی و تحریف در این بخش مورد بحث قرار می‌گیرد و سپس جمع‌بندی شده و کتابنامه ارائه می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: این کتاب در قلمرو دین‌شناسی است که از سوی پژوهشگر نگارش شده و ارائه نگاه جامع و جدید از طریقت واحد دین برای اصلاح باور دینی و زمینه‌سازی گفت‌وگوی بین ادیان را پیگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: مرزبندی‌هایی که امروز بین پیروان ادیان مشاهده می‌شود ساخته و پرداخته انحرافات است در حالی که همه ادیان دارای حقیقت واحد هستند. نویسنده دیدگاه علامه را به عنوان مفسر بزرگ، دین‌شناس و ژرف‌اندیش در این زمینه بررسی کرده و از این نظر موفق به ارائه طرحی جامع درباره این موضوع شده است.

کتاب «گوهر ادیان الهی از منظر علامه طباطبایی» از سوی حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی ستوده تألیف و با قیمت 16 هزار تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر شده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcezn8n.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما