شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 51560
منبع : خبرگزاری فارس
دبير علمي نوزدهمين همايش كتاب سال حوزه خبر داد

ارسال بيش از 930 عنوان كتاب و پايان‌نامه به دبيرخانه كتاب سال حوزه

قم نيوز : قم نیوز: دبير علمي نوزدهمين همايش كتاب سال حوزه از ارسال بيش از 930 عنوان كتاب و پايان‌نامه به دبيرخانه كتاب سال حوزه خبر داد.
ارسال بيش از 930 عنوان كتاب و پايان‌نامه به دبيرخانه كتاب سال حوزه
ارسال بيش از 930 عنوان كتاب و پايان‌نامه به دبيرخانه كتاب سال حوزه
به گزارش قم نیوز: حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی امروز با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: بیش از 930 عنوان کتاب و پایان‌نامه به دبیرخانه کتاب سال حوزه ارسال شد و این کتاب‌ها به 16 هیأت داوری تقسیم‌بندی شدند.

وی فقه و اصول، فلسفه، کلام و ادیان، تصحیح و تحقیق، ادبیات و هنر، اخلاق و عرفان، حقوق و علوم سیاسی، تربیت و روانشناسی و اقتصاد و مدیریت را از جمله گروه‌های این همایش ذکر کرد.

دبیر علمی نوزدهمین همایش کتاب  سال حوزه خاطرنشان کرد: جلسات هیأت‌های داوری‌ از ابتدای مرداد امسال آغاز شده و آثار گونه‌بندی شده به هر یک از گروه‌ها و هیأت‌های داوری ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این هیأت‌های داوری چند نفر از اساتید صاحب قلم هر رشته حضور دارند گفت: این افراد ارزیابی اجمالی آثار را بر عهده می‌گیرند و کتبی که از شرایط لازم در آیین‌نامه‌ها برخوردار هستند تعیین می‌کنند تا کتب برای ارزیابی ارسال شود.

مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: حدود 250 تا 300 نفر در داوری آثار همراهی دارند پس از داوری آثار در فصل پاییز آثار به هیأت‌های داوری ارجاع داده می‌شود و  هیأت‌های داوری این آثار را ارزیابی و مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: در نهایت کاندیدای برگزیدگی به شورای علمی کتاب سال که شورای بالادستی است و از اساتید برجسته در رشته‌های مختلف تشکیل شده ارسال می‌شود تا در آن بخش فرآیند داوری کنترل شود و به تأیید شورای علمی برسد.

دبیر علمی نوزدهمین همایش کتاب  سال حوزه عنوان کرد: آثار ارسالی برادران و خواهران به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و سایر زبان‌ها بوده محدودیتی نسبت به داخل و خارج کشور ندارد و به صورت بین المللی آثار پذیرفته می‌شود مشروط به اینکه تولیدات روحانیون و طلاب در حوزه علوم اسلامی و انسانی باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzn9n.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما