چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 5163

ریيس مجلس در ميان سران قوا بيشترين موضع‌گيری را در برابر فتنه داشت

قم نيوز : قم نیوز: ریيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه موضع‌گيری‌هايش در برابر فتنه ثبت شده است، گفت: ریيس مجلس در ميان سران قوا بيشترين موضع‌گيری در برابر فتنه را داشته است.
ریيس مجلس در ميان سران قوا بيشترين موضع‌گيری را در برابر فتنه داشت
به گزارش قم نیوز، علی لاريجانی در ديدار تعدادی از طلاب مدرسه علميه حقانی قم در پاسخ به سوال يكی از طلاب در ارتباط با موضع‌گيری‌هايش در مورد فتنه تصريح كرد: من از روز قبل از انتخابات در مورد لزوم رعايت قانون صحبت داشتم، روز بعد از انتخابات به احمدی نژاد تبريك گفتم و روز بعد از آن در مجلس سخنرانی كردم. موضع من نيز اين بود كه انتخابات باشكوه بود و عده‌ای‌ می‌خواهند از آن سوء استفاده كنند.

وی با بيان اينكه وقتی آتش فتنه روشن می‌شود بايد تلاش كرد تا آن را خاموش كنيم، اضافه كرد: هر چه مسائل پيش می رفت، ما متناسب با آن موضع می‌گرفتيم و بيشترين موضع‌گيری را در ميان سران قوا من داشتم.

لاريجانی گفت: به دليل اينكه من بايد در مجلس شورای اسلامی نطق می‌كردم، صحبت كردم و صحبت‌های من ثبت شده است، بنابراين اگر منظور اين است كه نطق نكرده‌ام خلاف است، اما اگر منظور اين است كه فحاشی نكرده‌ام، بايد بگويم ادبيات من با كسانی كه فحش می‌دهند متفاوت است.

وی با اشاره به هشدارهايش نسبت به تحركات دشمن بيرونی،‌ رعايت قانون و آلت دست ديگران نشدن، اضافه كرد: موضع‌گيری هايم در سايت‌ من منعكس شده است و هركس مايل باشد می‌تواند آنها را دنبال كند.

ریيس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: زمانی كه كروبی موضوع بازداشتگاه كهريزك را مطرح و نظام را متهم كرد، تنها كسی كه در برابر او موضع‌گيری كرد من بودم، او در برابر من نامه تندی نوشت و من پاسخ او را با نامه تندتری دادم.

وی با بيان اينكه بايد موضع كشور حفظ شود، تصريح كرد: با فحش دادن فتنه حل نمی‌شود، چنانكه در ادبيات رهبر انقلاب فحش نمی‌بينيد، البته ايشان مسائل را محكوم می‌كنند اما فحش نمی‌دهند.

لاريجانی در پاسخ به سوال ديگری در ارتباط با وقف دانشگاه آزاد، با بيان اينكه با وقف دانشگاه آزاد مخالف بوده است، گفت: من موضع شفافی در روز مطرح شدن مسئله وقف و روز بعد از آن داشتم. از رهبر انقلاب نقل شده بود كه ايشان از نظر فقهی معتقدند می‌توان نهادها را وقف كرد. من قبلا از هاشمی شنيده بودم كه وی پس از كسب اجازه از رهبر انقلاب اقدام به وقف كرده است، اما پس از اينكه از دفتر رهبر انقلاب موضوع را جويا شدم، گفتند كه مسئله به قوه قضائيه احاله شده است.

وی با بيان اينكه در زمان مطرح شدن اين موضوع در مجلس، طرح به كليه موسسات مرتبط مربوط می‌شد، ادامه داد: به دليل اينكه من نمی‌توانستم بر اساس آيين‌نامه داخلی مجلس راسا اين طرح را كنار بگذارم از آقايان خواستم كه تذكر بدهند و آن را كنار بگذاريم.

ریيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه در اغلب اوقات نمايندگان اخطارهای ریيس مجلس را می‌پذيرند، گفت: گاهی اوقات نيز اين اخطارها پذيرفته نمی‌شود و اين موضوع هم از اتهام‌های عجيب و غريب من است.

وی حضور دانشجويان در مقابل مجلس شورای اسلامي را از حسن ظن آنها دانست و افزود: البته برخی نيز سازماندهی شده بودند كه از قاچاقچي‌های سياسی كه هفته‌نامه همت را راه انداختند خط می‌گرفتند.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضع‌گيری‌های غيرشفاف تصريح كرد: درجايی كه حق است و يا رهبر انقلاب در مورد آن موضع‌گيری كرده‌اند، من صراحتا موضع گرفته‌ام. در انتخابات هم ضمن حمايت از رهبری گفتم قانون را زير پا نگذاريد و بازيچه ديگران نشويد.

لاريجانی افزود: البته شايد برخی بگويند كه به ديگران فحش بدهيد كه اين مسئله در سطوح بالا جايی ندارد.

وی با بيان اينكه در پديده‌های اجتماعی بايد متناسب با تندی و شدت پديده موضع‌گيری كرد، گفت: به عنوان مثال زمانی كه عده‌ای اندك به خيابان‌ها آمدند و شعار نه غزه نه لبنان سردادند و در روز عاشورا كه به امام حسين(ع)‌ اسائه ادب كردند، به تندی موضع‌گيری كردم.

نماينده مردم قم در خانه ملت در پاسخ به سوالی در ارتباط با نقش وی در حضور كواكبيان در كميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: من از ابتدا سوگند خوردم كه آيين‌نامه داخلی مجلس را اجرا كنم؛‌ نه نظر شخصی ديگران را.

وی با بيان اينكه در اين كميسيون فردی با تخصص زايمان حضور دارد، حضور اين فرد را محل اشكال دانست و يادآور شد: ما بايد آيين‌نامه را اجرا كنيم و هر كسی براي خود مرزبندی خاص خود را دارد.

لاريجانی با اشاره به هزينه‌های ميلياردی مجلس شورای اسلامی گفت: اين هزينه‌ها برای اين است كه نمايندگان طرح‌ها و لوايح را بخوانند و راجع به آنها اظهار نظر كنند. كسانی كه در مجلس زياد حرف می‌زنند، از خود چه كارنامه‌ای به جا گذاشته‌اند و در مورد لوايح چه ميزان اظهار نظر داشته‌اند.

وي با اشاره به اينكه برای ورود به كميسيون امنيت ملی افراد مختلفی وجود داشتند، اظهار داشت: در اين زمينه برخی سوابق نداشتند، برخی تجربه نداشتند و ...، اما بر اساس آيين‌نامه عمل شد و خواسته من نيز اجرای آيين‌نامه بود.

نماينده مردم قم در خانه ملت در پاسخ به سوالی در مورد تاكيد رهبر انقلاب بر اتحاد دولت و مجلس گفت: نظام خوب نظامی است كه در آن قوا با هم همراه باشند و دعوا نداشته باشند، البته قوا استقلال رای دارند ولی دعوا ندارند.

وی بسياری از موارد اختلافی ميان دولت و مجلس را در عدم اجرای قانون از سوی دولت دانست و خاطرنشان كرد: يك نمونه از اين موارد قانون هدفمندی رايانه‌ها است كه بايد طی ۵ سال اجرا می‌شد و ۳۰ درصد از درآمد آن صرف توليد می‌شد. مجلس بيش از ۳۰۰ قانون تصويب كرد كه اكثرا از سوی دولت اجرا شد.

لاريجاني با بيان اينكه رويكرد مجلس هشتم دعواهای حاشيه‌ای نبوده است،‌ تصريح كرد: حركت مجلس اين نبود كه با قوا ستيز كند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.39nrak9qwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما