يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 51885
منبع : خبرگزاری فارس
با زير عنوان نظريه‌هاي شخصيت با نگرش به منابع ديني

كتاب «روانشناسي شخصيت» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب روانشناسي شخصيت با زير عنوان نظريه‌هاي شخصيت با نگرش به منابع ديني در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب «روانشناسي شخصيت» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی در قم، با اشاره به محتوای کتاب روانشناسی شخصیت با زیر عنوان نظریه‌های شخصیت با نگرش به منابع دینی اظهار کرد: در فصل نخست این کتاب تاریخچه نظریه‌های شخصیت، هدف مطالعه نظریه‌های شخصیت، تعریف شخصیت و عوامل مؤثر در نظریه‌های شخصیت مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در قالب درسی تألیف شده و در هر فصل خلاصه فصل و خودآزمایی دارد. ماهیت انسان عنوان یکی از فصول این کتاب است که دیدگاه‌های نظری درباره ماهیت انسان، طبیعت مشترک و دیدگاه روانشناسان درباره ماهیت انسان را دربرمی‌گیرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان اینکه فصل دیگر اثر مفروضه‌های اساسی درباره ماهیت انسان است گفت: دیدگاه‌های روانشناسان درباره ماهیت انسان، اصلاح و مفروضه‌های اساسی درباره ماهیت انسان در این فصل بازشماری می‌شود. فصل دیگر نظریه‌های شخصیت بر مبنای اندیشه دینی است که به الگوی دینی شخصیت و مفاهیم اساسی ابعاد شخصیت در این فصل پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نظریه‌های فروید، یونگ و آدلر از دیگر مباحث این کتاب است که از نظر این دانشمندان تحول شخصیت، هدف زندگی و سنخیت‌های مختلف طرح بحث می‌شود.

روحانی عنوان کرد: نظریه رفتاری و رفتاری شناختی از مباحث دیگر است که در واقع به نیازها، عناصر و مفاهیم اساسی پیش‌بینی‌کننده رفتار اشاره می‌شود.

وی یادآور شد: روش‌های ارزیابی شخصیت، اهمیت و ضرورت ارزیابی شخصیت و شرایط اساسی آزمون‌های روانی از مباحث دیگر این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه هدف اصلی نویسنده ارائه نظریه‌های شخصیت همراه نقد و نگرش به منابع اسلامی است گفت: روانشناسی شخصیت به عنوان یکی از شاخه‌های روانشناسی است و از مهمترین مباحث در پژوهش‌های روانشناختی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون الگوها، نظریه‌ها و رویکردهای مختلفی برای مطالعه شخصیت ارائه شده این کتاب علاوه بر اینکه بیشتر نظریه‌های شخصیت را مطرح می‌کند در انتهای هر فصل به نقد نظریه نیز می‌پردازد.

کتاب روانشناسی شخصیت با زیر عنوان نظریه‌های شخصیت با نگرش به منابع دینی در 619 صفحه  تألیف شده که با تیراژ هزار عدد و قیمت 38 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی وارد بازار نشر می‌شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgn79n.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما