سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 51994
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار قم:

روند اجرای پروژه های عمرانی شهر قم شتاب بیشتری می گیرد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به اینکه تمام تلاش مدیریت شهری ، رسیدن به شهری آباد و در خور شان زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه (س) می باشد گفت: روند اجرایی پروژه های عمرانی شهر قم آغاز شده و با شتاب بیشتری در حال حرکت می باشد.
روند اجرای پروژه های عمرانی شهر قم شتاب بیشتری می گیرد
روند اجرای پروژه های عمرانی شهر قم شتاب بیشتری می گیرد
به گزارش قم نیوز، دکتر سقائیان‌نژاد ظهر امروز طی نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه نقد باید برخاسته از اطلاعات درست باشد، اظهار کرد: ناقد در صورتی می‌تواند تاثیرگذار باشد که بر اطلاعات درست و صحیح تکیه داشته باشد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه چالش‌های بسیاری در قم وجود دارد، اضافه کرد: به دنبال پنهان کردن این چالش‌ها نیستیم اما امیدواریم بتوانیم در راستای رفع آنها تلاش کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه بانوان عملکرد مطلوبی نداشته است، تصریح کرد: تاکنون به دنبال ساماندهی دستگاه شهرداری برای برداشتن گام‌های بلند بوده‌ایم، هر چند مشکلات مالی اصلی را با تلاش‌های بسیاری رفع کرده اما همچنان مشکلات مالی داریم.

وی از تصویب چارت سازمانی جدید شهرداری قم یاد کرد و ادامه داد: سازمان فضای سبز و زیباسازی و سازمان توسعه و عمران با بهسازی و نوسازی ادغام شده است اما این مجموعه‌ها تا دو سال فعالیت خود را به صورت جدا دنبال می‌کنند تا به فعالیت‌ها ضربه‌ای وارد نشود.

شهردار قم با بیان اینکه شهرداری برای افزایش استخدامی‌های خود توانایی لازم را ندارد، عنوان کرد: در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی فعالیت‌های گسترده‌ای دنبال می‌شود تا بتوانیم به ساماندهی مطلوب نیروها برسیم.

سقائیان‌نژاد گفت: اکنون برنامه خود را تا سال 1399 مشخص کرده و به شیوه مطلوبی اولویت‌بندی‌ها انجام شده است؛ با طرح کنترل بودجه و درآمد نسبت به تبادلات مالی نظارت مطلوبی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در قم به دنبال شریان‌های اصلی هستیم که این شریان‌ها می‌تواند بار ترافیکی شهر را کاهش دهد که پروژه‌های مقداد، عمار یاسر و غدیر از جمله این پروژه‌ها بوده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه در مرحله نخست باید به دنبال تامین برخی از زیرساخت‌های شهری قم باشیم، اظهار کرد: شرق و غرب قم با اجرای پروژه‌ها به یکدیگر متصل می‌شود به همین علت از نظر ترافیکی به پیشرفت‌های قابل توجهی می‌رسیم.

سقائیان‌نژاد از وضعیت بلوار آیت‌الله بروجردی یاد کرد و گفت: این بلوار به کمربندی وصل می‌شود؛ حدفاصل میدان مالک اشتر تا میدان امام حسین(ع) را باز کرده اما در میدان امام حسین(ع) نیز نیازمند زیرگذر و روگذر هستیم.

وی با بیان اینکه ورودی‌های قم از چالش‌های مهم این شهر است، عنوان کرد: در مجموعه شهرداری به نقاطی توجه داریم که هزینه‌های سنگین به شهر قم تحمیل نشود.

شهردار قم از تاثیرگذاری رکود در درآمدهای شهرداری یاد کرد و افزود: درآمدهای شهرداری نسبت به سال گذشته 75 میلیارد تومان کاهش یافته است که امیدواریم این مشکل در 6 ماه دوم سال رفع شود تا بتوانیم مسیر خود را در شهر قم دنبال کنیم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه فاز پنج عمار یاسر نیازمند آزادسازی 937 پلاک است، مطرح کرد: امیدواریم امسال تا شهید فهیمی و بیگدلی که در مناطق محروم شهر قرار دارد آزادسازی لازم را دنبال کنیم؛ شهرداری ضرورت‌های اصلی را دنبال می‌کند تا بتواند مشکلات شهروندان را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه تصویب هر طرحی در شهر قم نیازمند تصویب در شورای عالی سیاست‌گذاری است، اظهار کرد: هر فردی نمی‌تواند بدون مطالعه و بررسی‌های لازم طرحی را در شهر قم به تصویب برساند.

وی ادامه داد: شهرداری قم به دنبال این است تا فضاهای سبز را افزایش دهد به همین علت سال گذشته 330 هکتار به فضای سبز شهری اضافه شده و سرانه قمی‌ها از چهار متر مربع به هفت متر مربع افزایش داشته است و امسال نیز 330 هکتار دیگر به فضای سبز شهری اضافه می‌شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه برای تامین پارکینگ مورد نیاز شهری از بخش خصوصی استفاده می‌شود، گفت: پارکینگ بخش شرقی و استقلال توسط شهرداری دنبال شده و در این راستا نیز اعتبارات مشخصی را تعیین کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد کلی شهرداری استفاده از ظرفیت‌های شهر قم با هزینه‌های پایین است، عنوان کرد: چند حرکت نمادین مهم را باید در سال جاری دنبال کنیم، امسال 10 پل عابر پیاده مکانیزه که هر کدام از آنها دو میلیارد تومان است را ایجاد می‌کنیم.

شهردار قم از ساماندهی تردد زائران در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) یاد کرد و گفت: 200 تلویزیون و پنل فرهنگی ویژه تبلیغات به خصوص در حوزه فرهنگی درنظر گرفته شده است؛ ورودی امام علی(ع) را ساماندهی می‌کنیم تا زائران با آشفتگی مواجه نشوند.

سقائیان‌نژاد به ایجاد 14 مجموعه فرهنگی ورزشی و تفریحی اشاره کرد و افزود: 6 مورد از آنها آماده کلنگ‌زنی است؛ این مجموعه‌ها سرانه فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهر قم را افزایش می‌دهد و سبب ارتقای نشاط جمعی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه 250 دستگاه اتوبوس بازسازی می‌شود، مطرح کرد: 100 دستگاه به مجموعه اتوبوس‌ها اضافه می‌شود تا ساختار اتوبوس‌ها تغییر کند؛ اکنون ظرفیت‌ها در اختیار بخش خصوصی است به همین علت نمی‌توانیم مدیریت لازم را داشته باشیم چرا که از نظر امنیتی و رفع مطالبات شهروندان باید بخشی از ظرفیت اتوبوس‌رانی را در اختیار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری قم به دنبال حرکت آهسته اما پیوسته است، تصریح کرد: برای افزایش ارتباطات باید اعتماد شهروندان را جلب کنیم، در دو سال اخیر به دنبال تحقق این هدف بوده‌ایم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به افزایش دیدارهای خصوصی خود با شهروندان قمی، عنوان کرد: به دنبال این نیستیم که مطالبات شهروندان را بدون برنامه‌ریزی دامن بزنیم به همین علت ارتباطات را نیز با برنامه‌ریزی دنبال می‌کنیم تا با مشکل روبرو نشویم؛ سرمایه‌گذاری دنبال شده اما تا کنون به جایگاه لازم نرسیده است.

وی از تصویب ساخت هتل‌های مختلف در بلوار پیامبر اعظم(ص) یاد کرد و گفت: تا برنامه جامع حمایتی برای سرمایه‌گذاران درنظر گرفته نشود نمی‌توانیم به نتایج مورد نظر برسیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه شهرداری از رسانه ذاکرنیوز شکایتی نداشته است، افزود: برخی از مباحث آشفتگی‌هایی در اذهان عمومی داشته و کذب محض بوده و از طرف یکی از کارکنان این مجموعه بوده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری از ایجاد فتنه جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: این موضوع مطبوعاتی نبوده است و با پیگیری‌های روابط عمومی شهرداری رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال بستری است تا بتواند ارتباط خود با رسانه‌ها را افزایش دهد، عنوان کرد: در خارج از محدوده شهر قم مسئولیتی نداریم، در زمان گذشته در پروژه بلوار آیت الله بروجردی نزدیک به 200 میلیارد تومان از شهرداری هزینه شد در حالی که شهرداری از عوارض شهروندان شهر قم هزینه می‌کند و درست نیست که از این منابع برای محدوده‌های خارج از شهر استفاده کنیم.

شهردار قم یادآور شد: افرادی را که در مجموعه شهرداری قم منصوب کرده‌ام بهترین‌های کشور هستند؛ چرا که این افراد میلیارد تومان به نفع شهرداری کار کرده‌اند و بنده حاضر هستم که وضعیت هر کدام از آنها را شرح دهم.

سقائیان‌نژاد کادرسازی با افراد مجرب را از اهداف مورد نظر شهرداری قم دانست و تصریح کرد: مجموعه متخصصان شهرداری قم به دنبال کادرسازی نیروهای بومی هستند، اولویت اصلی شایسته‌سالاری است به همین علت باید قومیت‌گرایی را کنار بذاریم، قم جایگاهی متعلق به همه کشور است.

وی با تاکید بر اینکه با تحولات شوراهای شهر بسیاری از نیروهای ناب در شهرهای مختلف سرگردان هستند، اظهار کرد: شهرداری باید به دنبال افراد توانمندی باشد تا بتواند اهداف خود را دنبال کند و برای این مجموعه فرقی نکند که این افراد در کدام شهر هستند.

شهردار قم ادامه داد: اگر در قم فردی را داریم که بتواند در سیر و توسعه قم موثر باشد باید به مجموعه شهرداری معرفی شود؛ چرا که در این مجموعه تفکر محدود نداشته و از ظرفیت همگان برای استفاده از ظرفیت‌های قم استفاده می‌کنیم.
سقائیان‌نژاد از نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های مهم و تاثیرگذار نام برد و عنوان کرد: امیدواریم با حضور افراد توانمند بتوانیم شهر قم را در حد شهرهای بزرگ کشور به پیشرفت مورد نظر برسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تونل پروژه آکواریوم 168 متر است، مطرح کرد: طول تونل آکواریوم اصفهان 28 متر است؛ در این پروژه به دنبال این بوده‌ایم که اقتصاد شهر قم را دگرگون کنیم اما جنبه‌های فقهی و ایاتی را نیز مورد توجه قرار داده، اقتضاعات قم مباحثی را به شهرداری تحمیل کرد به همین علت این پروژه دچار عقب‌افتادگی شده‌ایم در حالی که اگر این آکواریوم ایجاد شود می‌توانیم به جذب توریسیم برسیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه با سرمایه‌گذار پروژه آکواریوم به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم، تصریح کرد: اکنون آخرین محموله‌های تلسیژ وارد شده است و به امید خداوند تا شهریورماه این پروژه نیز به پایان می‌رسد.

سقائیان‌نژاد از تکمیل فاز نخست و دوم باغ پرندگان یاد کرد و ادامه داد: در مورد شهربازی 72 تن به دنبال رفع مشکلات هستیم اما برای شهربازی بزرگ قم نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهیم.

وی به مشارکت شهرداری قم در راستای توسعه بسترهای ورزشی و تفریحی با دبیرستان‌ها و مدارس اشاره کرد و گفت: برای بوستان‌ها نیز به دنبال ایجاد بسترهای تفریحی و ورزشی هستیم؛ 24 زمین روباز در مناطق مختلف شهرداری ویژه برادران اختصاص داده شده است.

شهردار قم با بیان اینکه نزدیک به 435 نوع چمن وجود دارد، تصریح کرد: تا کنون در مورد نوع چمن تحقیقات مطلوبی انجام شده است به همین علت از چمن‌هایی استفاده می‌شود که کمترین مصرف آب را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی مونوریل نسبت به مباحث حقوقی توجه ویژه داریم، مطرح کرد: در این پروژه به دنبال این هستیم تا هزینه‌های شهر افزایش نیابد، اکنون 18 کیلومتر به 4.7 کیلومتر تبدیل شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchkwnm.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما