چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 52025
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد

شرکت 5 هزار قمی در جشنواره کتابخوانی رضوی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم‌ با بیان اینکه جمعیت شرکت کنندگان جشنواره رضوی در استان قم رشد 5 برابری داشته است، گفت: امسال در سطح استان قم پنج هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
شرکت 5 هزار قمی در جشنواره کتابخوانی رضوی
شرکت 5 هزار قمی در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عطاءاله جباری در آیین اختتامیه استانی هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی که در سالن همایش‌های کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره رضوی برای دومین سال متوالی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی به صورت کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: ‌سال گذشته 250 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند اما امسال این جمعیت به 600 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه جمعیت شرکت کنندگان جشنواره رضوی در استان قم رشد پنج برابری داشته است، اضافه کرد: امسال در سطح استان قم پنج هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند؛ کتاب‌هایی با موضوع زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) انتخاب شد و با توجه به اینکه در استان قم زیر سایه بانوی کریمه اهل بیت(ع) هستیم برای معرفی کتاب زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) فعالیت بیشتری را دنبال کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اینکه سه نفر از نویسندگان کتاب‌های جشنواره کتابخوانی رضوی از استان قم بوده‌اند، خاطرنشان کرد: هشت نفر از کتابداران در بخش همکار، هشت نفر در بخش خانواده، سه نفر در بخش نوجوان و 6 نفر در بخش کودکان به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند که در این نشست از این افراد تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: ‌برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و معرفی برگزیدگان به صورت متمرکز و کشوری بوده و استان قم در انتخاب افراد برگزیده هیچ نقشی نداشته است چرا که پاسخ‌نامه‌ها در تهران بررسی و به قید قرعه جوایزی برای افراد تعیین شده است.

جباری از مشارکت ستاد سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، صدای و سیمای مرکز قم، مسؤولان ارشد استان و اداره‌کل زندان ها در راستای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این مسابقات بتوانیم گامی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) برداریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkz0k.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما