دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 52285
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب تربيت عبادي كودكان در اسلام منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب تربيت عبادي كودكان در اسلام با زير عنوان با تأكيد بر برنامه آموزشي در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب تربيت عبادي كودكان در اسلام منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی امروز در قم، با اشاره به محتوای کتاب تربیت عبادی کودکان در اسلام اظهار کرد: در این کتاب تلاش شده به موضوعات مختلف پرداخته شود که در فصل نخست مفهوم شناسی، ‌واژگان تربیت، عبادت و ‌تربیت عبادی مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم جایگاه عبادت در نظام آفرینش است که اهمیت و جایگاه عبادت و راز آفرینش جهان هستی و موضوعاتی مانند عبادت، تربیت و مراحل رشد و تحول کودک از دیدگاه علمای تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به فصول دیگر این کتاب گفت:‌ فصل سوم کتاب مراحل و ویژگی‌های دوران رشد کودک و وظایف والدین و مربیان نام دارد فصول دیگر اثر دارای عناوین عبادت کودک و مراحل تربیتی، عبادی و اصول و روش‌های تربیت عبادی است.

وی عنوان کرد:‌ در فصل پنجم اصول و روش‌های تربیت عبادی در چند اصل مطرح می‌شود که اصل معرفت‌دهی عبادی، زمینه‌سازی و آماده‌سازی معنوی به عنوان نخستین اصل و ایجاد انگیزه یا انگیزه محوری به عنوان آخرین اصل مطرح می‌شود.

روحانی یادآور شد:‌ این کتاب پژوهشی در قلمرو تعلیم و تربیت اسلامی با رویکرد آموزشی است که هدف اصلی نویسنده ارائه رهنمودهای منطقی برگرفته از قرآن و شیوه و منش ائمه اطهار(ع) در قالب دلالت‌های آموزشی برای نهادینه‌سازی تکالیف عبادی در کودکان است که راهنمای عمل والدین، مربیان و برنامه‌ریزان تعلیم و تربیت است.

کتاب تربیت عبادی کودکان در اسلام با زیر عنوان با تأکید بر برنامه آموزشی به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbs5bs.rhb5wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما