يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 52548
منبع : خبرگزاری مهر
حاشیه های جلسه عصر بهارستان؛

دلسوزی ژنرال برای نمایندگان ادوار

قم نيوز : قم نیوز: جلسه عصر مجلس با دلسوزی وزیر پیشنهادی نفت برای نمایندگان ادواری که بیکار شده اند همراه شد.
دلسوزی ژنرال برای نمایندگان ادوار
دلسوزی ژنرال برای نمایندگان ادوار
به گزارش قم نیوز، جلسه نوبت عصر روز شنبه مجلس شورای اسلامی حدود ساعت ۲:۳۵ با سخنرانی مخالفان و موافقان رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور آغاز شد.

روسری بنفش یک نماینده زن که با وزیر پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالفت می کرد، کت و شلوار بنفش رئیس کمیسیون اجتماعی که در روزهای رای اعتماد سند صندلی های جلو مجلس را به نام خود زده بود و جلد بنفش کتابچه برنامه وزرای پیشنهادی که روی میز نمایندگان وجود داشت، نشان دهنده حضور مادی و معنوی دولت تدبیر و امید در مجلس بود.

انتشار فرم بی نام و نشان درمورد بی انضباطی مالی وزارتخانه ها

بعد از ظهر امروز فرم بی نام و نشانی در مجلس در مورد بی انضباطی مالی برخی از وزارتخانه ها منتشر شده بود که این فرم مورد اعتراض حسن نژاد نماینده جلفا قرار گرفت، لاریجانی هم اعتراض او را وارد دانست.

مخالفان رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی وزارت کشور چندان جدی نبودند که این امر نشان می دهد احتمالا وی خواهد توانست رای اعتماد نمایندگان را جذب کند. در جلسات اخیر بررسی رای اعتماد ها مخالفت ها آنقدر غیرجدی بودند که تعداد زیادی از نمایندگان و حتی رئیس مجلس نسبت به آن اعتراض کردند و مخالفت ها بیشتر رنگ و بوی حمایت داشت.

هدایت الله خادمی نایب رئیس کمسیسیون انرژی مجلس از مخالفان جدی دولت بود که در مخالفت با زنگنه وزیر پیشنهادی نفت صحبت کرد.، در مورد ادعای وزارت نفت پیرامون افزایش تولید نفت گفت: مثل این است که شما به مسافرت می روید و شیر آب را می بندید وقتی از سفر باز می گردید شیر آب را باز می کنید در وزارتخانه نفت این اتفاق افتاده است. افزایش تولید نفت هم ناشی از اقدامات آقای ظریف بود نه آقای زنگنه.

خادمی در ادامه با اشاره به نامه بیش از ۲۰۰ نماینده به رئیس جمهور که چند هفته قبل منتشر شده بود مبنی بر تقدیر از زنگنه و درخواست از معرفی وی در دولت آینده نسبت به استخدام نمایندگان ادوار در ورازت نفت انتقاد کرد.

وی معتقد بود رایزنی نمایندگان با وزرا برای حضور در وزارت نفت موجب می شود که حریت آنها در تصمیم گیری از بین برود.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از این اظهارات خادمی عصبانی شد و چندین بار اعلام کرد وقت شما برای بیان مخالفت به پایان رسیده است. وی همچنین به خادمی تذکر داد که اظهارات شما درمورد استخدام نمایندگان توهین به مجلس است.

مجددا هدایت الله خادمی در تذکری به لاریجانی گفت: چرا عصبانی می شوید؛ بروید ببینید در وزارتخانه ها چه تعداد از نمایندگان ادوار استخدام شدند اگر امید استخدام در وزارتخانه ها نبود آنگاه وزرا صداقت مخالفان و موافقان خود را می دیدند.

دلسوزی ژنرال برای نمایندگان ادوار

بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت در دفاعیات خود گفت: نماینده ای که کار ندارد چه کارش کنیم، در جامعه ولش کنیم. باید کاری داشته باشد که زندگی اش را اداره کند اگر نماینده نگران کارش باشد هزاران مسئله دارد. نمایندگان را به کار گرفتم و به این اقدام افتخار می کنم.

اظهارات زنگنه خاطرات دختر مظلوم آقای وزیر را در ذهن تداعی می کرد که بخاطر بیکاری مجبور به قاچاق شده بود.

در جلسه علنی نوبت عصر مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور و مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی نفت و نیرو سخنرانی کردند.

حسین لطفی نماینده رزن که به نظر می رسید پخش زنده بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از صداوسیما به مذاقش خوش آمده است در تذکری گفت: چرا همه جلسات مجلس به صورت زنده پخش نمی شود.

انصاری نماینده  مردم داراب نیز به نحوه اداره مجلس انتقاد کرد و معتقد بود نحوه اداره مجلس به گونه ای است که افکار عمومی فکر می کنند قرار است همه وزرا رای اعتماد بگیرند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjk0k.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما