جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 52758
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

نشست روحانیون کاروان ها در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني؛ انجام توافقات انجام شده از سوي وزارت حج عربستان و رعايت دستورالعمل ها، قوانين و مقررات كشور ميزبان از سوي زايران ايراني را نشانه تلاش طرفين براي اعتماد سازي دانست.
نشست روحانیون کاروان ها در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد
نشست روحانیون کاروان ها در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد
به گزارش قم نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر روز پنجشنبه در نشست رابطين روحانيون كاروان ها كه در بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه برگزار شد ؛ گفت: ده نفر نمايندگان كنسولي وزارت امور خارجه ؛ صدور ويزاي الكترونيكي زايران و پرهيز از سخت گيري هاي بي مورد در فرودگاهها و اماكن مقدسه نسبت به زايران ايراني به عنوان برخي توافقات كه از سوي وزارت حج عربستان ؛ اجرايي شده نام برد .

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به ديدارهاي روزانه خود با زايران استان هاي مختلف كشورمان كه درهتل هاي مختلف مكه اقامت دارند ؛ ‌اشاره كرد و گفت : بسياري از زايران در ديدارهاي چهره به چهره با آنان بر شرايط خوب و رفتار توام با احترام وعزت با ايرانيان صحه گذارده اند.

وي همچنين درباره برگزاري مراسم هاي دعاي كميل ؛ ندبه ؛ جلسات فرهنگي ؛ همايش ها و نشست هاي مختلف در مكه مكرمه خاطر نشان كرد : بحمدالله اين جلسات به خوبي در حال انجام است و اميدواريم همكاري هاي دوطرف در حج امسال ؛ زمينه اي براي فراهم كردن شرايط مطلوب تر در عمره مفرده و حج تمتع سالهاي بعد باشد.

وي در بخش ديگري از سخنانش به فضاسازي هاي تبليغاتي قبل از اعزام زايران كه با هدف ايجاد اضطراب و نگراني در زايران كشورمان دنبال مي شد اشاره كرد و گفت : ‌عده اي دانسته و يا ندانسته از تحريم حج سخن مي گفتند و حتي پس از امضاي توافقنامه رسمي با وزارت حج عربستان ؛ از بي اعتمادي به كشور ميزبان در انجام تعهداتش سخن گفتند درحاليكه بارها در سخنراني ها و مصاحبه ها بر اين نكته تاكيد كردم كه ما و كشور ميزبان مي توانيم درحوزه حج با هم كار كنيم .

حجت الاسلام قاضي عسكر مچنين بر ضرورت استفاده حداكثري از شرايط ايجاد شده براي فراهم كردن زمينه حج بهتر و مطلوب زايران تاكيد كرد و گفت : همه دست اندركاران حوزه حج اعم از عوامل ستادي حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري بايد دست به دست هم داده و شرايط را به گونه اي رقم بزنيم تا سفر حج به عنوان شيرين ترين خاطره زندگي حجاج تبديل شود و هميشه در طول عمر از آن به نيكي ياد كنند.

وي گفت : اكنون با حضور حداكثري زايران كشورمان در شهرهاي مدينه منوره و مكه مكرمه؛ ‌اين نگرش در مردم بوجود آمده است كه فضاسازي هاي ايجاد شده ؛ صرفا تبليغاتي مغرضانه و بيهوده بوده است و تماس هاي ارتباطي زايران با عزيزان خود در ايران و گزارش لحظه به لحظه آنها از وضعيت آرام و خوب سفر حج ؛ گواهي بر اين مدعاست.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تصريح كرد : بارها اعلام كرده ايم كه ما در حج بدنبال مسايل فرقه اي و مذهبي نيستيم و به چيزي جز وحدت ؛ اتحاد و همبستگي امت اسلامي نمي انديشيم.

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج كشورمان درعين حال به برخي مشكلات و گلايه هاي زايران از امكانات رفاهي و اقامتي اشاره كرد و گفت : خدمتگزاران زايران بيت الله الحرام همه مساعي خويش را براي ارايه بهترين خدمات به ضيوف الرحمن بكار بسته اند و برخي مشكلات جزيي كه طبيعي هم هست ؛ ناشي از دير به نتيجه رسيدن مذاكرات باكشور ميزبان بود.

حضور روحانيون كاروان ها با لباس روحاني در مسجدالحرام ؛‌ پرهيز از رفتارهاي سليقه اي ؛ ضرورت فعاليت هاي هماهنگ و مطابق دستورالعمل ها و سياست هاي اعلام شده ؛ خدمتگزاري شبانه روزي به ضيوف الرحمن ؛ استفاده و بهره مندي از نظرمشورتي نخبگان و دانشگاهيان در كاروانها ؛ تلاش براي تاثيرگذاري فعاليت هاي فرهنگي ؛ افزايش نظارت بر فرايند عمليات حج ؛ لزوم آسيب شناسي در بخش هاي مختلف ؛ ارزيابي عملكرد روحانيون كاروان ها ؛ رسيدگي بيشتر به زايران مسن و سركشي به خانواده هاي معظم شهداي منا كه در سفر حج امسال حضور دارند ؛ از ديگر مواردي بود كه نماينده ولي فقيه در سخنانش بر آنها تاكيد كرد.

در اين جلسه ؛ شماري از رابطين روحانيون كاروان ها در سخنان جداگانه اي ؛ گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي انجام شده و برخي مسائل و مشكلات به اطلاع نماينده ولي فقيه و سرپرست زايران كشورمان رساندند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg7u9n.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما