يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 53215
با نام سرداران بی سر؛

مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در قم برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبلیغ حوزه های علمیه از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم و اربعین شهید محسن حججی با عنوان «سرداران بی سر» در قم خبر داد.
مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در قم برگزار می شود
مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در قم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در نشست خبری که ظهر امروز به منظور برپایی مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم و اربعین شهید محسن حججی با عنوان «سرداران بی سر» برگزار شد، گفت:‌ این مراسم از سوی حوزه علمیه قم با مشارکت نهادهای مختلف استان قم، 26 شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه ادامه داد: سعی ما بر این است که یکی از مراجع تقلید در این مراسم به عنوان سخنران حضور داشته باشد، همچنین یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مراسم یاد شده حضور خواهد یافت.

وی افزود: این قبیل فعالیت ها برای این است که همگان بدانند ملت ایران برای کسانی که برای دفاع از دین به میدان جنگ رفتند، جایگاه و ارزش قائل هستند؛ اگر زندگانی شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای روحانی برای مردم تبیین شود به یقین بسیاری از افراد قانع می شوند و توطئه های دشمنان نیز خنثی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی درصد شهدای روحانی را از قبل انقلاب تا کنون بیشتر از سایر اقشار جامعه دانست و عنوان کرد: امروزه متقاضی انتقال به جبهه های جنگ در عراق و سوریه بسیار زیاد است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان این که برگزاری مراسم هایی از این قبیل، تأثیرات بسیار خوبی بر جامعه دارد، ابراز داشت: قدردانی مردم نسبت به شهدا و تکریم آنها، تسلی خاطر خانواده شهدا، جلوگیری از توطئه افرادی که با دین زاویه دارند و کارکرد این نوع حماسه ها در سطح بین الملل از جمله آثاری است که با تکریم شهدا متوجه فضای داخلی و خارجی می شود.

وی اضافه کرد: غربی ها به یقین در سرویس های جاسوسی خودشان همانند پنتاگون و سازمان سیا، این حرکت های مردم را رصد می کنند و تحلیل ارائه می دهند؛ آنها با دیدن اینکه یک نفر حاضر است برای دین و ارزش های دینی از جان خود بگذرد، لرزه بر جانشان افتاده و نخواهند توانست اقدام به نفوذ در فرهنگ کشور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: این راهپیمایی های عظیمی که انجام می شود به یقین سایه جنگ های بزرگ را از کشور رفع می کند؛ حضور مردم در استان های مختلف و حتی مناطق کم جمعیت نیز اثر خود را می گذارد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان این که شهید حججی برای همه جوانان اتمام حجت کرده است، ادامه داد: در دنیایی که فساد و تباهی همه جا را فرا گرفته است و بیشتر جوانان درگیر فضای مجازی هستند، افرادی همانند شهید حججی تربیت می شوند که دوستدار شهادت بوده و برای احیای ارزش های دینی جان خود را فدا می کنند.

وی شهید حججی را فخر بشریت خواند و تأکید کرد: امثال شهید حججی می توانند الگوی خوبی برای افرادی باشند که گاهی تمرّد از پدر و مادر را افتخار می دانند؛ شهید حججی به ما آموخت که در این فضایی که ماهواره ها و کانال های غیر اخلاقی حکمفرمایی می کند، می توان به ارزش های معنوی دست یافت و الگوی جهانی شد؛ روحانیان و مبلغان باید بدانند که موعظه عملی بسیار اثربخش تر از موعظه زبانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به هجمه های دشمنان علیه مدافعان حرم گفت: کسی که ذره ای بینش سیاسی داشته باشد به خوبی می داند که اگر این دلاورمردان کم نظیر نبودند، هم اکنون باید در تهران با دشمن می جنگیدیم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در پایان از همه اقشار و اصناف برای شرکت در مراسم «سرداران بی سر» دعوت کرد و اظهار داشت: امیدواریم این خدمت ناچیز برای شهدای بزرگوار مورد قبول درگاه ایزدی قرار گیرد.
انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcft0dt.w6dmyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما