چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 53532
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

پيگيري پروژه تحقيقاتي الگوي ارتباطي همسران در قرآن

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن از پيگيري پروژه تحقيقاتي الگوي ارتباطي همسران در قرآن خبر داد.
پيگيري پروژه تحقيقاتي الگوي ارتباطي همسران در قرآن
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت مسئله ارتباط زوجین با یکدیگر اظهار کرد: بحث ارتباط زوجین با یکدیگر یکی از موضوعاتی است که امروز در جوامع بشری به عنوان چالش مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: نزاع‌ها، نداشتن همگرایی و نبود انعطاف همسران در برابر یکدیگر شایع شده و نتیجه آن گستردگی مسئله طلاق در جامعه است و از طرف دیگر مسئله ازدواج سفید مطرح می‌شود که هیچ یک از زوجین مسؤولیتی در برابر یکدیگر ندارند.
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به مسئله فسادهای اخلاقی و شیوع منکرات در جامعه گفت: الگوی ارتباطی برای همسران در این شرایط نیاز است تا بتوانیم این الگو را از منظر آموزه‌های قرآن تبیین کنیم.
وی از آغاز پروژه تحقیقاتی الگوی ارتباطی همسران در قرآن در اوایل سال جاری خبر داد و افزود: این پروژه به پیگیری این مطلب می‌پردازد که چه الگوی ارتباطی برای همسران در قرآن ذکر شده و امیدواریم اوایل سال آینده این پروژه منتشر و به مخاطبان عرضه شود.
یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: ازدواج و همسرداری انبیا در قرآن از دیگر پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشکده است و اگر بخواهیم الگوی ارتباطی همسران را در خارج پیدا کنیم انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) بهترین نمونه همسرداری هستند که معرفی این الگوها می‌تواند برای جامعه مفید واقع شود.
وی یادآور شد: این دو پروژه ارتباط تنگاتنگی با مسئله سبک زندگی دارد بر اساس این پروژه‌ها سبک همسرداری و ازدواج انبیای الهی را از منظر قرآن بیان می‌کنیم.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdchimnm.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما