يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 53712
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله حسيني بوشهري: برنامه‌ريزي‌هاي شهري در شأن قم باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: برنامه‌ريزي در مسائل شهرداري و شهرسازي از اهميت فراواني برخوردار است البته بايد برنامه‌ها در شأن شهر قم اجرايي شود.
آيت‌الله حسيني بوشهري: برنامه‌ريزي‌هاي شهري در شأن قم باشد

به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر قم که در جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: قم عش آل محمد است وجود مرجعیت و حوزه در این شهر فرصت ارزشمندی است که باید قدردان آن باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در مسائل شهرداری و شهرسازی از اهمیت فراوانی برخوردار است باید برنامه‌ها در شأن این شهر اجرایی و بعد بین‌المللی نیز در اجرای برنامه‌ها در نظر گرفته شود که در این بخش وحدت بین مسؤولان و دست‌اندرکاران بسیار مؤثر است و تحولات را به همراه دارد.
امام جمعه قم با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای دوری از روزمرگی گفت:‌ برنامه‌های بلند نیازمند تجدید نظر برای استفاده از ظرفیت‌ها و افراد با توانمندی بیشتر است تا بتوان تغییر و تحول در شهرسازی ایجاد کرد البته نباید از صاحب‌نظران موضوعات فرهنگی و اجتماعی غفلت کرد زیرا در ایجاد آینده بهتر دارای نقش هستند.
 وی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی برای شهر قم حائز اهمیت است زیرا قم شهری فرهنگی است بنابراین لازم است به این جنبه توجه ویژه صورت گیرد.
آیت‌الله حسینی بوشهری یادآور شد: رفاه و آسایش مردم از دیگر موارد مهم در برنامه‌ریزی شهر است که باید به آن توجه شود البته مردم نیز باید مسؤولان را در ارائه خدمت بهتر کمک کنند در زمینه سیما و منظر شهری نیز نباید از سنت‌های پیشین غفلت داشت زیرا قم شهر مرجعیت است.
وی با تأکید بر همفکری و همکاری مسؤولان برای حل مشکل آسیب‌های اجتماعی گفت: مسؤولان نباید اجازه دهند هویت شهر قم به خطر بیفتد و برای این امر باید دلسوز باشند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم از نظر معیشتی دچار مشکل هستند بنابراین مسؤولان باید در مسیر برطرف کردن مشکلات آنها گام بردارند و انصاف را در زمینه دریافت عوارض رعایت کنند و نظارت لازم بر قیمت‌ها صورت گیرد.
وی با اشاره به  مطالبی در زمینه آسیب‌های اجتماعی منطقه پردیسان گفت:‌ این موضوع نگران‌کننده است و باید در برنامه‌ریزی‌ها این بخش در نظر گرفته شود.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdchiqnm.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما