يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 53717
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد

تشکیل کارگروه حوزه و جمعیت زیر نظر شورای هماهنگی نهادهای حوزوی

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از تشکیل کارگروه حوزه و جمعیت زیر نظر شورای هماهنگی نهادهای حوزوی یاد کرد و گفت: این کارگروه با محوریت کارشناسان حوزوی و دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده و به صورت ویژه پذیرای اندیشه‌ها و ایده‌های طلاب و فضلاست.
تشکیل کارگروه حوزه و جمعیت زیر نظر شورای هماهنگی نهادهای حوزوی
تشکیل کارگروه حوزه و جمعیت زیر نظر شورای هماهنگی نهادهای حوزوی
به گزارش قیم نیوز حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد ظهر امروز در همایش حوزه علمیه و جمعیت که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در این همایش به دنبال آگاه‌‌سازی طلاب نسبت به استمرار روند کنونی رشد جمعیت هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم توجه جدی‌تر مسؤولان و حوزویان به موضوع افزایش جمعیت را رقم بزنیم.

وی از تشکیل کارگروه حوزه و جمعیت زیر نظر شورای هماهنگی نهادهای حوزوی یاد کرد و افزود: این کارگروه با محوریت کارشناسان حوزوی و دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده و به صورت ویژه پذیرای اندیشه‌ها و ایده‌های طلاب و فضلاست.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی در مورد افزایش جمعیت نیازمند تحقیق و بررسی گسترده است، تصریح کرد: دبیرخانه کارگروه حوزه و جمعیت در معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تشکیل شده است و فعالیت‌های خود را با مشارکت مراکز و مجموعه‌های مختلف گسترش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه باید به عنوان مطالبه‌گر از مراکز مختلف نظام در حوزه سیاست‌گذاری‌های مورد نیاز برای افزایش جمعیت نقش خود را ایفا کند، گفت: 10 نفر از مبلغان دینی در ماه محرم به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند که این افراد می‌توانند در تبیین معارف اهل بیت(ع)، پاسخ‌گویی به شبهات و پرداختن به مقوله راهبردی افزایش جمعیت موثر باشند.

روستاآزاد ادامه داد: استمرار روند کنونی رشد جمعیت در آینده مخاطرات مختلف امنیتی، سیاسی و اجتماعی بسیاری را برای جامعه به دنبال دارد به همین علت باید آگاه‌سازی‌های لازم در این زمینه انجام شود تا با مشکل خاصی روبرو نشویم.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه افزایش جمعیت نیازمند یک عزم همگانی است، اظهار کرد: امیدواریم در سطح کشوری آگاهی‌بخشی لازم توسط طلاب دنبال شود تا از ظرفیت‌های مختلف در راستای رسیدن به هدف استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmmqp.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما