سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 53777
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

مشکل فاضلاب پردیسان باید دائمی حل شود

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شرکت آب و فاضلاب استان قم باید به دنبال راهکارهایی برای حل دائمی مشکل فاضلاب در منطقه پردیسان باشد نه اینکه از روش‌هایی مانند بارگذاری پکیج به دنبال یک راه حل موقت و درمان ناپذیر برای این مشکل باشد.
مشکل فاضلاب پردیسان باید دائمی حل شود

به گزارش قم نیوز حسن بختیاری دوشنبه شب در ششمین جلسه رسمی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اهمیت حل مشکلات آب و فاضلاب منطقه پردیسان، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قم باید برای حل مشکلات مردم در این منطقه اهتمام کافی داشته باشد تا از بروز مشکلات جدی‌تر مانند شیوع بیماری در این منطقه جلوگیری کند.
وی افزود: تراکم بالای جمعیت در شهر پردیسان به همراه مشکلات فنی و معماری در زمان ایجاد و احداث فاضلاب این منطقه موجب شده است تا امروزه در این منطقه شاهد بروز مشکلات فاضلاب باشیم و راه حل اصولی حل معضل فاضلاب منطقه پردیسان اصلاح شبکه‌های فاضلاب شهری در این منطقه و جمع‌آوری پساب فاضلاب این منطقه است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلف اجرایی در بروز معضل فاضلاب منطقه پردیسان دخیل هستند، مطرح کرد: از زمانی که ساکنین پردیسان قبل از تجهیز و اصلاح شبکه فاضلاب در منطقه پردیسان ساکن شدند این مشکل به وجود آمده است.
وی از بارگزاری پکیج‌های موقت برای رفع معضل فاضلاب منطقه پردیسان یاد کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان قم باید به دنبال راهکارهایی برای حل دائمی مشکل فاضلاب در منطقه پردیسان باشد نه اینکه از روش‌هایی مانند بارگزاری پکیج به دنبال یک راه حل موقت و درمان ناپذیر برای این مشکل باشند.
بختیاری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم برای رفع مشکلات فاضلاب منطقه پردیسان نیازمند بودجه‌های حمایتی از سوی دولت است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مشکل فاضلاب در این منطقه آرامش اهالی و ساکنین منطقه پردیسان را به هم زده است شهرداری نیز موظف است در این مسئله ورود کرده و حق حفاری فاضلاب این منطقه را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه به دلیل تامین نشدن سرمایه توسعه شبکه‌های فاضلاب استان قم از سوی بخش خصوصی، تصریح کرد: باید مجموعه استان بودجه‌های لازم برای حل این مشکل را تسهیل کند و برای حل مشکل فاضلاب منطقه پردیسان همه دستگاه‌های اجرایی باید به اندازه توان خود با شرکت آب و فاضلاب استان قم همکاری داشته باشند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه با ادغام سازمان‌ها حمل و نقل شهری بخش اعظم مشکلات ترافیکی استان را برطرف می‌کند، اظهار کرد: شهرداری موظف است بخش‌های زائد و موازی عرصه حمل و نقل را حذف کرده تا بسیاری از مشکلات ترافیکی استان که ناشی از همین موازی کاری‌های سازمانی است برطرف شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdciyyaw.t1apy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما