سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 53815
منبع : خبرگزاری فارس
کارشناس ارشد اقتصاد:

اقتصاد کشور از مونتاژی به مقاومتی تبدیل شود

داشتن گفتمان مقاومت قیمت نفت را در جهان بالا می‌برد
قم نيوز : قم نیوز: کارشناس ارشد اقتصاد گفت: تولید ملی نیازمند فرهنگ سازی است، باید بتوانیم اقتصاد کشورمان را از اقتصاد مونتاژی به اقتصاد مقاومتی تبدیل و از نفت و گاز برای مبارزه منفی و موازنه قدرت در جهان استکبار استفاده کنیم.
اقتصاد کشور از موناژی به مقاومتی تبدیل شود/ داشتن گفتمان مقاومت قیمت نفت را در جهان بالا می‌برد
اقتصاد کشور از موناژی به مقاومتی تبدیل شود/ داشتن گفتمان مقاومت قیمت نفت را در جهان بالا می‌برد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد رضا رضی ظهر امروز در نشست گردهمایی مبلغان بصیرتی جبهه انقلاب اسلامی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به پیام امام خمینی(ره) خطاب به روحانیت اظهار کرد: امام راحل در این پیام بصیرت اقتصادی را از شرایط مجتهد دانستند، مجتهد باید روش برخورد با اقتصاد را بلد باشد، طلبه نه تنها  باید سرمایه داری را بشناسد، بلکه باید نسبت به سیاستمداران جهان هم شناخت داشته باشد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند یک مجتهد باید بتواند علاوه بر اینکه یک جامعه اسلامی را اداره کند، توان اداره یک جامعه غیراسلامی را هم داشته باشد.

این کارشناس ارشد اقتصاد افزود: یکی از ارکان اقتصادی اسلام، انفال است، ولی به این بحث در کتاب‌های فقهی به صورت محدود پرداخته شده است، یکی از مهم ترین بخش‌های انفال، نفت و گاز است، امروز گاز و نفت تنها سوخت برای دنیا نیست، بلکه به شاهرگی برای جهان امروز تبدیل شده است.

رضی با اشاره به ارزش نفت و گاز اظهار کرد: این مواد تنها برای سوخته شدن نیست، بلکه میلیون‌ها ماده از نفت و گاز تولید می‌شود، اکنون نفت به ابزاری برای سلطه جهان کفر بر ما تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آزاده در دنیا زندگی کنیم، باید دوباره به بحث انفال بپردازیم، اکنون در کشورمان با فروش نفت و نه کار زندگی می‌کنیم و رابطه تنگاتنگی بین فرهنگ و نفت وجود دارد.

کارشناس ارشد اقتصاد افزود: انفال براساس نظر فقهی متعلق به منصب نبوت، امامت و به نیابت از آن‌ها ولایت امر است و باید از نفت و گاز برای تضعیف حکومت کفر و تقویت حکومت الهی استفاده کرد، مهمترین راهبرد در بحث انفال، تقوای اقتصادی است، اقتصاد مقاومتی، مظهر تقوای الهی است.

رضی تولید ملی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم اقتصاد کشورمان را از اقتصاد مونتاژی به اقتصاد مقاومتی تبدیل و از نفت و گاز برای مبارزه منفی و موازنه قدرت در جهان استکبار استفاده کنیم. ایران کشور اول در منابع گازی و کشور دوم در منابع نفتی و در مجموع ظرفیت نفت و گاز، کشورمان نخستین کشور جهان است.

وی ادامه داد: باید صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی را در کشور گسترش بدهیم، اقدامی که شغل‌های زیادی را با ارزش افزوده بالا ایجاد می‌کند، همچنین باید به دنبال ایجاد پالایشگاه‌های کوچک و قابل حمل در کشور باشیم و این اقدام می‌تواند کشور را متحول کند.

کارشناس ارشد اقتصاد افزود: اکنون قیمت نفت را عرضه، تقاضا و امنیت انتقال انرژی تعیین می‌کند، اگر گفتمان ما در جهان گفتمان مقاومت باشد، این مساله قیمت نفت را در جهان بالا می‌برد و باید اقتدار کشورمان را در تنگه هرمز به رخ دنیا بکشیم.

رضی با اشاره به ضرورت تغییر واحد فروش نفت کشورمان اظهار کرد: باید واحد فروش نفت ایران را از بشکه به گالن تبدیل کنیم، همچنین باید به دنبال تشکیل اتحادیه نفت مقاومت در جهان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واردات کالای مصرفی غربی، در واقع واردات فرهنگ از غرب است و اکنون شاهد عرضه کالاهای مصرفی مختلف کشورهای غربی در فروشگاه‌های ایران هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbswbs.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما