پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 53891
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

بانوان طلبه باید به صورت تخصصی پاسخگوی نیازهای جامعه باشند

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: بانوان طلبه باید بتوانند علاوه بر آموزش‌هایی که می‌بینند خود نیز تلاش و مطالعه داشته باشند تا بتوانند به صورت تخصصی پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
بانوان طلبه باید به صورت تخصصی پاسخگوی نیازهای جامعه باشند

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری در اختتامیه دوره تربیت مبلغ و مربی بسیج حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، اظهار داشت: ما با برگزاری این دوره‌ها به دنبال افزایش متخصصان عرصه‌های سیاسی در حوزه‌های علمیه خواهران هستیم.
وی افزود: بانوان طلبه باید بتوانند علاوه بر آموزش‌هایی که در این دوره‌ها می‌بینند خود نیز باید تلاش و مطالعه داشته باشند تا بتوانند به صورت تخصصی پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
اسکندری خطاب به طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تلاش کنید تا معلومات خود را در زمینه‌های مختلف سیاسی از جمله جایگاه و نقش ولایت فقیه و نقش استکبار و استعمار در تحولات منطقه را بالا ببرید؛ کسب این اطلاعات تنها بوسیله تلاش زیاد و سیر مطالعاتی صحیح امکان پذیر است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، ادامه داد: رویکرد ما این است که شما تبدیل به هادیان سیاسی شهر و مناطق محل زندگی خود شوید و بتوانید نقش خود را به خوبی در هدایت سیاسی جامعه ایفا کنید.
وی افزود: اصرار ما بر این است که طلاب را در گروه‌های مختلف، آموزش دهیم تا در زمینه واحد متخصص شوند. بنا بر این دوره‌های آموزشی سیاسی، آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب برنامه ریزی برگزار کردیم تا در این دوره‌ها، بانوان طلبه به یک متخصص در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شوند.
اسکندری با بیان این‌که این دوره‌ها به صورت آنلاین و آفلاین ادامه خواهد داشت اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در پایان این دوره، کتاب‌هایی در اختیار طلاب قرار می گیرد که باید در آزمون آن که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، شرکت کنند.
دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: شما خواهران باید در یک زمینه واحد متخصص شوید تا بتوانید در آن عرصه اثربخش باشید و در آینده نیز تبدیل به استادان دوره‌های تخصصی حوزه‌های علمیه خواهران شوید؛ این مسیری است که حوزه‌های علمیه خواهران در گذشته نیز طی کرده است چرا که در گذشته 95درصد استادان مدارس علمیه خواهران کشور را آقایان تشکیل می‌دادند اما امروزه بیش از 95 درصد از استادان مدارس علمیه خواهران، از بانوان می‌باشند.
وی افزود: مسئله دیگری که مهم است، اخلاق سیاسی است که موجب موفقیت ما در فعالیت‌های سیاسی می‌شود. ما حتی اگر یک جریان سیاسی را قبول نداریم، باید اخلاق سیاسی را در تعامل با آن‌ها رعایت نموده و از حدود تقوا خارج نشویم. محور ما در تصمیم گیری‌های سیاسی باید رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfycdt.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما