پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 53901
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خبر داد

آمار بالای تصادف موتورسیکلت سواران در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: از 26 اسفندماه سال گذشته تا 26 شهریورماه امسال، 9 هزار ماموریت اورژانس 115 قم معادل 67 درصد ماموریت حوادث رانندگی و 10 هزار و 200 مصدوم این تصادف ها معادل 63 درصد مربوط به سرنشینان موتورسیکلت بوده است.
آمار بالای تصادف موتورسیکلت سواران در قم

به گزارش قم نیوز محمدرضا حسنی در قم، اظهار کرد: بر اساس آمار، 350 هزار دستگاه موتورسیکلت در قم وجود دارد و به طور میانگین روزانه 35 تصادف مربوط به موتورسیکلت در قم رخ می دهد.
وی با بیان این که مصدومان حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران 60 درصد ظرفیت بیمارستان ها را در قم اشغال می کند، بیان کرد: بیمارانی که در صف انتظار برای بستری در بیمارستان هستند، باید تاوان افرادی را بدهند که بر اثر بی احتیاطی تخت های بیمارستان را اشغال کرده اند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در ادامه به عملکرد مرکز اورژانس 115 قم در 6 ماه گذشته اشاره و تاکید کرد: در این مدت  250 هزار تماس با این مرکز برقرار و منجر به انجام 45 هزار ماموریت شده است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی با بیان این که 38 هزار مورد از ماموریت ها مربوط به حوادث شهری و هفت هزار مورد مربوط به حوادث جاده ای بوده است، خاطرنشان کرد: 13 هزار و 500 مورد از ماموریت ها مربوط به حوادث رانندگی است که 11 هزار و 500 مورد در شهر و 2 هزار مورد در محورهای استان رخ داده است.
حسنی گفت: این حوادث رانندگی 16 هزار مصدوم بر جای گذاشته که 13 هزار تن در حوادث شهری و سه هزار تن در حوادث جاده ای مجروح شده اند.
وی اظهار کرد: در این تصادف ها 63 نفر شامل 11 نفر در شهر و 52 نفر در محورهای مواصلاتی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 12 مورد شامل حوادث موتورسیکلت سواران می باشد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان کرد: آمبولانس های اورژانس استان قم در حوزه شهری در مدت زمان هفت دقیقه و 45 ثانیه و در حوزه جاده ای در مدت زمان 11 دقیقه و 30 ثانیه به محل حادثه می رسند، در حالی که این زمان در سطح کشور به ترتیب 10 و 15 دقیقه است.
وی با بیان این که میزان ثمربخشی اقدام اورژانس هوایی استان قم درصد قابل توجهی دارد ادامه داد: اورژانس هوایی از مردادماه سال 93 تاکنون، 381 ماموریت در استان انجام داده و 899 بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده است که 843 تن مربوط به حوادث رانندگی و 56 تن نیز حوادث غیر تصادفی از جمله برق گرفتگی، سقوط از ارتفاع، سوختگی، سکته های قلبی و مغزی بوده است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdchzwnm.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما