يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 54023
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار قم:

تداوم راه انقلاب در گرو تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس محقق می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس، تداوم راه انقلاب را در گرو تکیه بر مدیریت جهادی و اتکا به نیروی مردمی دانست.
تداوم راه انقلاب در گرو تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس محقق می‌شود
تداوم راه انقلاب در گرو تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس محقق می‌شود
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد در پیامی، ضمن گرامیداشت «هفته دفاع مقدس» بر ضرورت تداوم راه شهدا و فرهنگ هشت ساله دفاع و فداکاری در همه عرصه‌های کار و تلاش برای سربلندی ایران اسلامی تأکید کرد.
متن پیام شهردار قم بدین شرح است:

«دفاع مقدس» را بسان گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر برای کشورمان توصیف می‌کنند، معدنی از ذخایر ناب معنوی که بلوغ فکری و روحی ملت ایران را بعد از آن انقلاب باشکوه و نورانی به سرحد کمال رساند و این نهال نوپا را در مسیر رسیدن به حیات طیبه قرار داد.

جنگ هر چند دارای روی ناخوشایند و دهشتناکی است اما زمانی که دفاعی همه‌جانبه و آرمان‌گرایانه در مقابل تهاجمی بی سابقه شکل می‌گیرد و موجب اتحاد یک ملت می‌شود، می‌تواند زیبایی‌هایش را هم نشان دهد، زیبایی‌هایی نه از جنس خشونت و نسل‌کشی که شیوه ددمنشان و مستکبران است، بلکه دفاع از انسانیت و شرف آدمیت، حقیقتی که رهبر آزاده مردم ایران خمینی کبیر در طول هشت سال دفاع مقدس و به پشتیبانی میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان، توانست آن را به اثبات برساند و در برابر دیدگان مردمی که تجربه جنگ‌های خانمان‌سوز را داشتند، جلوه‌ای از ایثار و مردانگی را به نمایش بگذارد، تابلویی زیبا از هشت سال مقاومت و فداکاری، اتحاد و هم زبانی، ایستادگی بر سر آرمان‌های یک انقلاب و اثبات دیگرباره حقیقتی که برای آن قیام کرده بودیم.

دفاع مقدس با همه روزهای سخت و دشوار و خاطرات تلخ و شیرینش به پایان رسید اما فرهنگی که با خود به همراه آورد، تمام شدنی نیست و بسان گنجینه‌ای که پایانی برایش نخواهد بود، ثروتی عظیم در اختیار نظام اسلامی و مردم گذاشته است؛ فرهنگ مدیریت جهادی و کار و تلاش نه صرفا برای حصول نتیجه، بلکه برای انجام وظیفه.

و امروز، اساسی‌ترین نیاز کشور اتکا به همین فرهنگ است، مدیریتی برآمده از خرد جمعی و اتکا به نیروهای خلاق و جوان که بسیار بودند فرماندهانی در دوران دفاع مقدس که شور انقلابی و جوانی‌شان، فتح‌ها و ظفرهای بی شمار برایمان به ارمغان آورد و نیز تکیه بر نیروی مردمی؛ انقلاب اسلامی بر پایه همین قدرت شکل گرفت و به پیروزی رسید و هشت سال جنگ هم با اتکا به بسیج مردمی، مدیریت شد؛ اکنون زمانه تغییر کرده و جبهه‌ها عوض شده‌اند ولی فرهنگ جهادی دفاع مقدس تغییر نمی‌پذیرد.

مدیریت شهری یکی از بزنگاه‌های دوران معاصر به شمار می‌رود، شهرهایی آباد برای نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی که جز با تکیه بر همان مدیریت جهادی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ دست به دست هم باید داد و ایران را ساخت، ایرانی که همچون سیمرغ، بارها و بارها از میان شعله‌های آتش، بیرون جسته و جلوه‌ای تابناک‌تر از گذشته را به نمایش گذاشته است.
        سید مرتضی سقائیان‌نژاد
          شهردار قم
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdsz0k.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما