يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 54043
منبع : خبرگزاری فارس
رایزن فرهنگی عراق در ایران:

تشکیل مرکز علمی جامع مسلمانان یک آرزو برای جهان اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: رایزن فرهنگی عراق در ایران گفت: تشکیل یک مرکز علمی جامع برای همه مسلمانان یک آرزو برای جهان اسلام است که امروز جمهوری اسلامی ایران با تشکیل جامعه المصطفی این آرزوی دیرینه را برآورده کرده است.
تشکیل مرکز علمی جامع مسلمانان یک آرزو برای جهان اسلام است
تشکیل مرکز علمی جامع مسلمانان یک آرزو برای جهان اسلام است
به گزارش قم نیوز یاسر عبدالزهرا ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف اسلامی که در سالن جلسات علامه عسگری دانشگاه اصول دین برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات، اظهار کرد: در درجه نخست وقتی یک جلسه با ذکر امام حسین(ع) آغاز می‌شود به معنی این است که حق و عدالت در این جلسه وجود دارد و در درجه دوم همین‌که یک مکانی وجود دارد که ایرانی‌ها و عراقی‌ها کنار یکدیگر قرار بگیرند و تبادل اطلاعات داشته باشند از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عراق با یکدیگر ارتباط و تعامل مطلوبی دارند، عنوان کرد: با کمک نیروهای مردمی عراق، فتوای آیت الله سیستانی و حمایت‌های آیت الله خامنه‌ای توانسته‌ایم در صحنه جنگ عراق با نیروهای تکفیری پیروز باشیم و بسیاری از مشکلات این کشور را برطرف کنیم.

رایزن فرهنگی عراق در ایران از لزوم افزایش تفکر و تعقل در عراق یاد کرد و گفت: جامعه المصطفی یک دانشگاه بسیار خوب و متعالی است که درب دانشگاه خود را سوی همه مهاجرین باز کرده است تا مسلمانان سایر کشورها نیز بتوانند در این دانشگاه حضور یابند و به تحصیل علم برسند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل یک مرکز علمی جامع برای همه مسلمانان یک آرزو برای جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشجویان عراقی که در این مرکز علمی به تحصیل می‌پردازند بتوانند از شرایط فراهم شده بهترین استفاده را کنند و پس از اتمام تحصیل بتوانند در کشور عراق فعالیت کنند و یک جامعه سالم و بدون جنگ را در عراق تشکیل دهند.

عبدالزهرا در پایان مطرح کرد: امیدواریم با کمک جامعه المصطفی و همکاری و همدلی ملت‌های مختلف جهان اسلام بتوانیم بسیاری از بیماری‌های جامعه اسلامی را درمان کنیم و شرایط ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم سازیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmxdt.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما