دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 54078
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
سرپرست امور معماری و شهرسازی اعلام کرد:

اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار جهت تدوین الگوی معماری شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: 15 میلیارد ریال اعتبار برای تدوین الگوی معماری برای 5 محور مهم شهر قم اختصاص یافته است.
اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار جهت تدوین الگوی معماری شهر قم
اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار جهت تدوین الگوی معماری شهر قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با تاکید بر الگوسازی معماری ایرانی اسلامی در معابر شهر، اظهار کرد: برای نخستین بار در شهر قم پنج محور بزرگ شامل خیابان امام خمینی(ره) از میدان امام تا سه راه خورشید، بلوار غدیر از میدان ارتش تا بوستان علوی، بلوار فردوسی شرقی و غربی و بلوار جمهوری در قالب چهار مشاور در دستور کار برای طراحی معماری اسلامی ایرانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری قم حدود 1.5 میلیارد تومان برای طراحی این محورها اختصاص داده است، افزود: کار از ابتدای امسال آغاز شده تا برای بدنه و کف‌سازی این محورها و جزئیات بدنه و ساخت طرح تهیه شود.

جانقربان تصریح کرد: این طرح به عنوان یک سند در شهرداری تهیه شده و پس از آن در اختیار نظام مهندسی و طراحان شهر قرار می‌گیرد تا براساس آن طراحی ساختمان‌ها در این محورها را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه الزاماتی تهیه خواهد شد تا طراحی‌ها براساس این الگو صورت گیرد، بیان کرد: براساس طرح تفصیلی خط ارتقاع مشخص بوده و شرایط بدنه نیز مشخص است و براساس الگوها نیز باید توسط طراح نمای مناسب تهیه شود.

وی با بیان اینکه در کمیته سیما و منظر شهر قم ضوابطی تهیه و در کمیسیون ماده پنج تصویب شده است، گفت: این کمیته در اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شده و بر حسب موضوع مسائل مختلف طرح شده و تصمیم گیری می‌شود.

جانقربان با تاکید بر اینکه اولویت بررسی در کمیته سیما و منظر ساختمان‌های اداری و بلندمرتبه است، گفت: شهرداری قم، اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی، استانداری و میراث فرهنگی از اعضای این کمیته هستند تا در خصوص سیما و منظرهای شهری تصمیم‌سازی داشته باشند.

وی نمونه بررسی‌های صورت گرفته در این کمیته را طرح بدنه بلوار غدیر عنوان کرد و افزود: طرح بدنه بلوار غدیر به صورت سه بعدی و با پیش بینی جزئیات تهیه شده و در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjz0k.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما