سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 54123
منبع : خبرگزاری فارس
معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی خبر داد

ارسال 225 مقاله به کنفرانس تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزه‌های دینی

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی از ارسال 225 مقاله به کنفرانس تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزه‌های دینی خبر داد و گفت: اغلب این مقالات به زبان‌های فارسی،‌عربی، انگلیسی و آذری بودند.
ارسال 225 مقاله به کنفرانس تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزه‌های دینی
ارسال 225 مقاله به کنفرانس تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزه‌های دینی
به گزارش قم نیوز عابدین سیاحت اسفندیاری در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزه‌های دینی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: قریب دو سال پیش، فعالیت‌های این کنفرانس پس از اخذ مجوز از وزارت علوم آغاز شد و مراکز متعددی برای همکاری با این کنفرانس دعوت شدند و تفاهم‌‌نامه‌هایی نیز با برخی از مراکز و نهاد به امضا رسید.

وی با بیان این‌که فضای مجازی، آموزش و دین از موضوعاتی است که در این کنفرانس به آن پرداخته می‌شود،‌ افزود: همانطور که از نام کنفرانس مشخص است، موضوع کنفرانس یک بحث میان رشته‌ای است و با رصد‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که تاکنون کنفرانسی برگزار نشده است که این سه حوزه را به صورت همزمان مورد بررسی قرار دهد.

دبیر کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزه‌های دینی اظهار کرد:‌ با توجه به موضوع این همایش، قلم زدن و مقاله نوشتن در این موضوعات کار سختی است و  منابع زیادی نیز تولید نشده است که بتوان از آن بهره‌ گرفت.

وی ادامه داد: باتوجه به موضوع کنفرانس، پیش‌بینی ما این بود که مقالات زیادی در این زمینه برای ما ارسال نشود، ولی حجم مقالات ارسالی بیش از حد انتظار بود و موجب شد که برای برگزاری این کنفرانس بیشتر از گذشته ترغیب و تشویق شویم.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی بیان کرد: با توجه به اینکه در دانشگاه مجازی المصطفی از هفت زبان، دانشجو مشغول به تحصیل هستند به همین علت فراخوان کنفرانس نیز به هفت زبان اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال مقالات تا پایان شهریور بود ولی به درخواست دانشجویان و علاقمندان مهلت ارسال مقالات تا ۱۵ مهر ماه تمدید شد.

سیاحت اسفندیاری تصریح کرد: از نکات دیگر این کنفرانس، بهره‌برداری و استفاده از فضای مجازی بود و تمام تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها در مورد این کنفرانس از طریق فضای مجازی انجام شد.

وی افزود: تاکنون بیش از 19هزار بازدید از سامانه کنفرانس انجام شده است و 325 نفر از 26 ملیت در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزه‌های دینی بیان کرد:‌ در حال حاضر 225 مقاله برای ما ارسال شده است و اغلب این مقالات به زبان‌های فارسی،‌عربی، انگلیسی و آذری بودند؛ البته تا پایان مهلت ارسال مقالات، ۱۲ روز باقی مانده است و تجربه ثابت کرده است که در روز‌های پایان مقالات بیشتری ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون هشت پیش‌ نشست علمی برای این کنفرانس برگزار شده است و مراکز همکار، همچنان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری پیش نشست‌های علمی دیگر هستند.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی ادامه داد: انتخاب داوران از مشکلات این کنفرانس بود چرا که داوران علاوه بر تسلط به سه حوزه فضای مجازی، آموزش و دین باید به زبان‌های دیگر مسلط باشند تا بتوانند داوری عادلانه داشته باشند.

وی بیان کرد: بیش از 50 استاد از ملیت‌های مختلف داوری مقالات را برعهده داشتند و به صورت میانگین هر مقاله توسط دو داور بررسی می‌شد البته در برخی از مقالات به علت پیچیدگی از سه یا چهار نفر داور استفاده شد.

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزه‌های دینی افزود: همه مقالات ارسالی به کنفرانس پذیرش نمی‌شوند بلکه در ابتدا علاقمندان و دانشجویان باید چکیده مقاله خود را ارسال کنند و اگر چکیده مقاله نمره و امتیاز لازم را دریافت ‌کرد، اصل مقاله نیز پذیرش می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس در روز‌های 27 و 28 مهر ماه برگزار می‌شود؛ زبان کنفرانس فارسی است و به صورت همزمان به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز ترجمه خواهد شد.

سیاحت اسفندیاری خاطرنشان کرد: در نظر داریم قبل از برگزاری کنفرانس چکیده مقالات طلاب را در قالب بروشور و لوح فشرده در اختیار مخاطبان و حاضران در کنفرانس قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مراکز داخلی و خارجی زیادی با این کنفرانس همکاری می‌کنند گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت زن و خانواده ریاست جمهوری، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، یونسکو، مرکز ملی فضای مجازی، مرکز بین‌المللی صلح و دانشگاه الهیات مسیحی بخارست رومانی از جمله مراکزی هستند که در برگزاری این کنفرانس با ما همکاری می‌کنند.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی گفت: نشریه مطالعات تطبیقی حقوق بشر، حیات طیبه، دین و دینداری و معارف فقه علوی از نشریاتی هستند که برای برگزار این کنفرانس ما را یاری می‌کنند.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی با بیان اینکه نمایه سازی مقالات از نقاط تمایز این کنفرانس با سایر کنفرانس‌های علمی است، خاطرنشان کرد: با رایزنی‌هایی صورت گرفته، مقرر شده که مقالات ارسال شده در سامانه‌های مختلف از جمله پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی نمایه شوند.

وی افزود: همچنین در پایان کنفرانس، گواهی معتبر دانشگاه مجازی‌المصطفی به دانشجویان ارائه می‌شود. همزمان با این کنفرانس نیز نمایشگاهی به منظور ارائه محصولات و دستاورد‌های فضای مجازی در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

سیاحت اسفندیاری اظهار کرد: کنفرانس‌‌های بین‌المللی که خارج از ایران برگزار می‌شوند برخلاف داخل کشور، رایگان نیستند و ما نیز برای این کنفرانس ساختار شکنی کردیم و برای حضور در این کنفرانس از علاقمندان هزینه دریافت می‌کنیم. علاقمندان برای حضور در این فضای علمی و استفاده از آن باید هزینه معین شده را بپردازند.

وی تصریح کرد: در این کنفرانس تعداد افراد و هزینه اهمیت ندارد بلکه آنچه برای ما مهم است، این است که همه افراد علاقمند با نگاه علمی در کنفرانس حضور پیدا کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcexz8n.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما