شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 54268
منبع : خبرگزاری فارس

حرم کریمه اهل بیت(ع) غرق در سوگ تاسوعا

قم نيوز : قم نیوز: قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) امروز رنگ و بویی متفاوت دارد صدای طبل و رنجیر سراسر شهر را فرا گرفته و همه به عشق حضرت علمدار با پای پیاده آمده‌اند تا به محضر حضرت معصومه(س) عرض تسلیت بگویند.
حرم کریمه اهل بیت(ع) غرق در سوگ تاسوعا

به گزارش قم نیوز کتاب عاشورا را که در این شب‌ها ورق زدیم به فصل حضرت ابوالفضل(ع) رسیده و در این فصل نخستین درس لزوم تبعیت از ولی زمان است چرا که علمدار کربلا به عنوان درس آموز مکتب امیرالمومنین(ع) از روز نخست با خود عهد بست که در کنار امام حسین(ع) باشد و بدون هیچ چون و چرایی از فرمان او تبعیت کند که این نوع تبعیت توانست او را ابوفاضل کند.
امروز تاسوعا، نهمین روز ماه ماتم و فرصتی برای عرض ارادت ویژه به پیشگاه برادر با وفای امام حسین(ع) است، برادری که شاید دیگر در طول تاریخ تکرار نشد؛ امروز نه فقط کشور ایران بلکه شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی هم‌نوا با حضرت سیدالشهدا(ع) ندای «عباس علمدار حسین» را سر می‌دهند.
قم نیز به عنوان حرم اهل بیت(ع) امروز رنگ و بویی متفاوت دارد صدای نوحه و عزا سراسر شهر را فرا گرفته و همه به عشق حضرت علمدار با پای پیاده آمده‌اند تا به محضر حضرت معصومه(س) عرض تسلیت بگویند، چرا که بعد از حضرت ابوالفضل(ع) دشمن برای حمله به سمت خیمه‌ها واهمه‌ای ندارد و از اینجاست که مصیبت‌های اصلی عاشورا آغاز می‌شود.
دسته‌های عزاداری با نوحه‌خوانی از نقاط مختلف شهر به سمت خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در حال حرکت هستند و حرکت منسجم آنها در خیابان‌ها تصویر توصیف‌ناپذیری را از عزاداری در حرم اهل بیت(ع) ساخته که این تصویر برای هر فردی که از برکت عاشورا آگاه نیست، تعجب‌آور است.
در کنار دسته‌جات عزاداری برخی دیگر از عاشقان و خادمان امام حسین(ع) با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از تمام داشته‌های خود برای خدمت به این دستگاه با برکت استفاده و متواضعانه از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.
یکی دیگر از جلوه‌های ویژه تاسوعا، برپایی نماز پر شکوه ظهر و عصر امروز با حضور پر شور عزاداران حسینی در صفوف بهم پیوسته مساجد و حسینیه‌ها بود که در برخی از نقاط شهر این عظمت در خیابان‌ها و پیاده‌روها نیز قابل مشاهده بود.
برخی در میان دسته‌جات لباس رزم به تن کرده و به یاد ساقی کربلا، ساقی دسته‌جات عزاداری شده‌اند و برخی دیگر ظرف‌های تربت امام حسین(ع) را به دست گرفته‌اند و پیشانی عزاداران را با گل تربت متبرک می‌کنند و هر کس به هر بهانه‌ای آمده است تا به دستگاه امام حسین(ع) خدمت کند.
همانطور که شب گذشته نیز مجالس و هیأت‌های مذهبی در نقاط مخلتف شهر قم به یاد حضرت ابوالفضل(ع) به عزاداری پرداختند امروز نیز مراسمات مختلفی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بیوت مراجع تقلید، حسینیه‌ها و مساجد مختلف قم در حال برگزاری است و در تاسوعای حسینی عش آل محمد یکپارچه غرق در ماتم و عزاست.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcevw8n.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما