سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 54350
منبع : خبرگزاری فارس
در هشتمین نشست شورای اسلامی شهر قم

وصول عوارض کسب و پیشه شهرداری به اتاق اصناف واگذار شد

قم نيوز : قم نیوز: دریافت مجوز برون‌سپاری وصول عوارض کسب و پیشه شهرداری به اتاق اصناف قم در هشتمین نشست شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.
وصول عوارض کسب و پیشه شهرداری به اتاق اصناف واگذار شد

به گزارش قم نیوز هشتمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر قم این هفته با حضور مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار و جمعی از معاونان وی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.
در ابتدای این نشست اعضای شورای اسلامی شهر قم با انجام گفت‌و گوهای مختلف لایحه دریافت مجوز قرارداد برون‌سپاری وصول عوارض کسب و پیشه با اتاق اصناف را به تصویب رساندند.
دریافت مجوز عوارض ارزش افزوده خیابان 55 متری فردوسی نیز دومین لایحه این نشست شورای اسلامی شهر قم بود که اعضای شورای اسلامی با اکثریت اعضا به تصویب آن رای دادند.
زین‌العابدین قراچورلوی عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری در دریافت ارزش افزوده باید فقط سهم خود را دریافت کند، اظهار کرد: ارزش هر نقطه‌ای از خیابان‌ها به میزان متفاوتی افزایش می‌یابد به همین علت باید مراقب باشیم که یک معیار و میزان نامناسب را برای همگان مورد سنجش قرار ندهیم چرا که گاهی امکان دارد برخی از افراد دچار ضرر و زیان شوند.
بر اساس این گزارش، لوایح دریافت مجوز متمم توافقنامه میان شهرداری و شرکت تعاونی مسکن‌آوران و مجوز توافقنامه و متمم توافقنامه میان شهرداری و بخش شخصی نیز برای کار کارشناسی بیشتر به درخواست مکتوب مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به شهرداری عودت داده شد.
همچنین دریافت مجوز دو توافقنامه میان شهرداری و بخش شخصی نیز از جمله دیگر مصوبات این نشست شورای اسلامی شهر قم بوده است.
در ادامه این نشست معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم به ارائه گزارش عملکرد این معاونت در حوزه ایمنی شهری و رفع سد معبر و تخلفات شهری پرداخت.
امیر سامع با تاکید بر اینکه در مورد رفع تخلفات مهم شهری اولویت‌بندی لازم دنبال شده است، عنوان کرد: برای ساماندهی معتادان و متدکیان که چهره نامناسبی را در شهر ایجاد می‌کنند با توجه به اینکه همه مسؤولان نسبت به این موضوع حساسیت داشتند اقدامات مختلفی را انجام داده‌ایم که یکی از آنها ایجاد مرکز غربالگری بوده که اکنون تجهیز شده و از یک ماه گذشته توسط اداره‌کل بهزیستی استان در حال بهره‌برداری است.
همچنین شهردار قم نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه شهرداری قم در حوزه وظایف خود اقدامات لازم را دنبال می‌کند، مطرح کرد: اکنون 11 هزار پرونده تخریب داریم که 50 درصد مشکل ایستایی دارند اما اگر بخواهیم به سمت و سوی تخریب برویم آیا بر اساس نظر دستگاه‌ها قابل اجراست؟.
مرتضی سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی که در حوزه ایمنی تکالیف مشخصی دارند باید به میدان بیایند چرا که هر مجموعه‌ای باید وظایف خود را انجام دهد؛ گاهی تا اتفاقی رخ می‌دهد شهرداری را مقصر می‌دانند در حالی که اخطارهای لازم و پیگیری‌های حقوقی را انجام داده‌ایم.
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اینکه انجام رسالت‌های شهرداری در حوزه ایمنی باید با محوریت آموزش فرهنگ‌سازی دنبال شود، اضافه کرد: در شورای اسلامی شهر قم انتظاری خارج از تکلیف شهرداری نداریم هر چند اکنون مدیریت شهری فراتر از وظایف خود در حال تلاش است و این موضوع نیز در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود.
در پایان این نشست حسن طلایی عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم نیز خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مهم شهروندان تهیه میوه ارزان قیمت است که باید در قالب بازارچه‌های مختلف تامین این نیاز دنبال شود.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcgzw9n.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما