يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 54847
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل راه‌آهن استان قم خبر داد

استفاده از ظرفيت قطار قم ـ كربلا در طول سال

قم نيوز : قم نیوز: مديركل راه‌آهن استان قم گفت:‌ در صورت استقبال مردم از ظرفيت قطار قم ـ كربلا در طول سال استفاده خواهد شد.
استفاده از ظرفيت قطار قم ـ كربلا در طول سال

به گزارش قم نیوز محسن اعتماد در قم، با اشاره به طرح راه‌اندازی قطار قم - کربلا در ستاد اربعین اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این قطار انجام شد و در نهایت با توجه به استقبال بنا شد از ظرفیت این قطار استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: کارگزار ایرانی و عراقی تعیین شدند و انجمن صنفی گردشگری استان به عنوان کارگزار ایرانی فعالیت دارد. توجه به این نکته ضروری است که با تردد با قطار ایمنی زائران تأمین می‌شود و هزینه‌ها و زمان آن نسبت به سفر جاده‌ای صرفه اقتصادی دارد.
وی یادآور شد: 360 نفر از قم برای هر قطار پیش‌بینی شده که قطارها از قم تا شلمچه به صورت تخت خوابی است و نرخ قطار از قم به شلمچه به ازای هر نفر 70 هزار تومان تعیین شده که خدماتی در قالب یک وعده شام و صبحانه به مسافران ارائه می‌شود.
اعتماد عنوان کرد: از شلمچه تا خاک عراق به دلیل اینکه ریل‌گذاری نیست اتوبوس از سوی کارگزار ایرانی و عراقی پیش‌بینی شده و مسافران با اتوبوس‌های با کیفیت مناسب از شلمچه تا بصره جا به جا می‌شوند.
وی با بیان اینکه از بصره تا کربلا نیز قطار پیش بینی شده است گفت: برگشت نیز به همین ترتیب از کربلا تا بصره با قطار و از بصره تا شلمچه با اتوبوس و از شلمچه تا قم نیز قطار تختخوابی پیش‌بینی شده با این تفاوت که از شلمچه تا قم قیمت بلیط 80 هزار تومان است زیرا یک وعده ناهار و شام برای مسافران در نظر گرفته شده است.
مدیرکل راه‌آهن استان قم خاطرنشان کرد: قطار دیگر از قم تا خرمشهر در نظر گرفته شده که قیمت بلیط آن 64 هزار و 500 تومان بدون وعده غذایی است البته از خرمشهر تا شلمچه در زمان اربعین رایگان به زائران سرویس‌دهی می‌شود و مسافران در باقیمانده مسیر مانند قطار پیشین منتقل می‌شوند.
وی با اشاره به اهمیت استقبال مردم از این قطار گفت:‌ در صورت استقبال این آمادگی وجود دارد که از این ظرفیت استفاده شود و در طول سال هر هفته یک قطار رفت و برگشت کربلا ـ قم اعزام شود.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdchq6nm.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما