يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 54849
منبع : خبرگزاری فارس

كتاب قرآن در روايات منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: مدير انتشارات دارالحديث از انتشار كتاب قرآن در روايات به منظور آشنايي بيشتر با مباحث و آموزه‌هاي قرآن خبر داد.
كتاب قرآن در روايات منتشر شد

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا در قم، با اشاره به محتوای کتاب قرآن در روایات اظهار کرد: این کتاب از 16 درس تشکیل شده که صفات قرآن، جایگاه و منزلت قرآن، برکات قرآن، آداب ارتباط با قرآن، یادگیری قرآن، آموزش قرآن، تلاوت قرآن، آداب ظاهری تلاوت قرآن و آداب باطنی تلاوت قرآن از جمله درس‌های آن است.
وی خاطرنشان کرد: حفظ و حمل قرآن، معنویت و تحریف‌ناپذیری قرآن، پنداره تحریف قرآن و نقد آن، دفاع معصومان از قرآن، بهره‌گیری امامان از قرآن و علوم قرآن از دیدگاه امامان از دیگر عناوین دروس این کتاب است.
مدیر انتشارات دارالحدیث با بیان اینکه قرآن کریم سخن پروردگار است و معرفت دینی از جمله اثرات این کتاب محسوب می‌شود گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) همواره بر انس بیشتر با قرآن تأکید داشته‌اند و ویژگی‌های قاریان و حافظان قرآن را بیان کرده‌اند.
وی عنوان کرد: قرآن، جامعیت، جاودانگی، ژرفامندی، سند حقانیت اسلام و پیامبر اکرم(ص)، همراهی در قیامت، شفاعت در قرآن، پرهیز از تجمل، درمان بیماران،‌ مونس انسان، ورود به بهشت و حق شفاعت، پاداش الهی، فضیلت یادگیرنده قرآن، یادگیری در خردسالی و تشویق به آموزش قرآن از دیگر عناوین مباحث این کتاب است.
سبحانی‌نیا یادآور شد: از دیگر مباحث این کتاب می‌توان به گسترش دین،‌ نزول آرامش، پاداش فراوان، نیل به رضوان الهی، راندن شیاطین،‌ طهارت داشتن، اخلاص ورزیدن، دعا کردن، گوش سپردن به قرآن، روایات ناظر به قرائات،‌ روایت همسانی امت‌ها، مرجعیت قرآن در فتنه‌ها، تصریح به تحریف‌ناپذیری، اشاره‌های قرآنی اهل بیت، سلب نعمت، دسته‌بندی پنج گانه و استنادهای قرآنی اهل بیت(ع) اشاره کرد.
وی با بیان اینکه این کتاب در حقیقت ادامه مسیر کتاب‌های دیگر تألیف شده در زمینه قرآن را پیگیری می‌کند گفت: تفاوت این اثر با دیگر آثار منتشر شده تأکید بر روایات در قالب دروس 16 گانه است.
کتاب قرآن در روایات از سوی عبدالهادی مسعودی تألیف شده و با قیمت 12 هزار تومان و شمارگان 500 عدد به همت انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcjhoei.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما