يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 54862
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
سرپرست امور معماری و شهرسازی خبر داد:

لزوم افزایش محرک‌های توسعه‌ای در بافت‌های فرسوده شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: نحوه ورود در بافت فرسوده باید به شکلی باشد که بتوانیم جمعیت ساکن محدوده را با اقدامات پیشگیرانه افزایش دهیم و محرک‌های توسعه‌ای در این مناطق ایجاد شود.
لزوم افزایش محرک‌های توسعه‌ای در بافت‌های فرسوده شهر قم
لزوم افزایش محرک‌های توسعه‌ای در بافت‌های فرسوده شهر قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با بیان اینکه کاهش خطرپذیری و ارتقاء ایمنی شهر یکی از اهداف و افق‌های فعالیت این معاونت می باشد گفت: این هدف در قالب یک راهبرد، یک سیاست و 6 طرح در برنامه پنج ساله تعریف شده و در شرایط کنونی یکی از چالش‌های مهم مدیریت شهری است.
وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این هدف را بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان کرد و افزود: نوسازی این بافت‌ها یکی از راهبردهای مهم در این بخش بوده و سیاست این بخش ارتقاء کمی و کیفی سرانه‌های خدمات شهری در محدوده بافت‌های فرسوده است.
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه نحوه ورود در بافت فرسوده باید به شکلی باشد که بتوانیم جمعیت ساکن محدوده را با اقدامات پیشگیرانه افزایش دهیم و محرک‌های توسعه‌ای در این مناطق ایجاد شود ادامه داد: طرح‌های این بخش شامل شناسایی محدوده‌ها، نقاط ناایمن و ایمن‌سازی آنها، تهیه طرح‌های بازآفرینی و افزایش سرانه خدمات شهری، پیشگیری از گسترش محدوده بافت فرسوده و تدوین ضوابط و شیوه‌های مدیریتی برای مداخله در بافت است.
وی با اشاره به مشکلات کلان‌شهرهای کشور در بهسازی، نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی خاطرنشان کرد: این هدف یکی از اهداف کلان‌شهرها است که در قم هم شرایط نامناسبی دارد و باید مورد پیگیری قرار گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcewv8n.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما