دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 54913
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم:

دشمنان اسلام به فضل و بزرگي امام سجاد(ع) اعتراف كردند/امام سجاد(ع) از حريم قرآن و سنت نبوي دفاع كردند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علميه قم گفت: بدخواهان با وجود دشمني‌هايي كه در مسير غدير و ولايت اهل بيت(ع) داشتند ولي به فضل و بزرگي امام سجاد(ع) اعتراف مي‌كردند.
دشمنان اسلام به فضل و بزرگي امام سجاد(ع) اعتراف كردند/امام سجاد(ع) از حريم قرآن و سنت نبوي دفاع كردند

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) با بیان اینکه امام سجاد(ع) پس از شهادت امام حسین(ع) در کربلا علم امامت شیعه را بردوش گرفتند اظهار کرد: این امام بزرگوار در دوران خود به سرکوبی شدید دشمنان قرآن و اهل بیت(ع) پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی امویان هجمه‌هایی علیه تعالیم قرآنی و پیام‌های پیامبر خدا(ص) داشتند و فشارهایی به اسلام وارد کرده بودند که اصالت فکری مسلمانان را در معرض آسیب قرار داده بود، از طرفی دیگر مسلمین به غنیمت‌هایی رسیده بودند و نوعی غفلت و نسیان بر آنها حاکم شده بود.
استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام سجاد(ع) در برابر خطر اول حلقه‌ها و جلسات درس و بحث را تشکیل دادند تا مسلمانان از کتاب و سنت استفاده کنند و دستور العملی برای شرایط به وجود آمده به دست آورند. این اقدام امام در طوفانی‌ترین لحظات پس از حادثه کربلا بود.
وی با بیان اینکه روحیه دوری از خدا و نسیان و غفلت در جامعه آن دوران پدید آمده بود گفت: امام سجاد(ع) با دعا جامعه را در برابر غفلت‌ها مصونیت بخشیدند و افراد را به سمت خدا هدایت کردند.
سلطانی عنوان کرد: امام سجاد(ع) در شرایط سخت و فشارها و خفقان آن دوران از ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و با حرکت آگاهانه و عالمانه از شجره طیبه تشیع که با خون سیدالشهدا(ع) آبیاری شده بود حراست کردند. این امام بزرگوار در شرایط آن دوران می‌خواستند همه مسلمین را از گزند حوادث داخلی و هجوم‌های خارجی حفظ کنند.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: پس از واقعه کربلا همه برنامه‌ریزی‌های یزیدیان اینگونه بود که مردم را از اهل بیت(ع) دور کنند ولی حضرت با اتخاذ روش‌های هوشیارانه نقشه‌های آنها را بر هم زدند و عظمت جایگاه شیعی را احیا کردند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اعترافات دشمنان امام سجاد(ع) گفت: این افراد با وجود دشمنی‌هایی که در مسیر غدیر و ولایت داشتند ولی به فضل و بزرگی امام سجاد(ع) اعتراف می‌کردند یکی از دستاوردهای بزرگ حرکت سیدالساجدین(ع) پس از کربلا این بود که عزت، عظمت و بزرگی اهل بیت(ع) را در جامعه اسلامی حفظ و در برابر دشمنان از حریم قرآن و سنت نبوی دفاع کردند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcbf9bs.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما