دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 54922
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند:

6 درصد زباله‌های شهری قم در مبدا تفکیک می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در حال حاضر با اقدامات آموزشی و ترویجی صورت گرفته نزدیک به 6 درصد زباله‌ها در مبدا تفکیک می‌شود.
6 درصد زباله‌های شهری قم در مبدا تفکیک می‌شود
6 درصد زباله‌های شهری قم در مبدا تفکیک می‌شود
به گزارش قم نیوز سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از ضروریات مدیریت پسماند در شهرها تفکیک زباله‌ها از مبدا است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری هزینه‌های بسیاری را صرف جمع‌آوری و انتقال زباله از سطح شهر به سایت‌های دفع و دفن پسماند می‌کند در صورتی که شهروندان همراهی بیشتری را با مدیران شهر داشته و از مبدا اقدام به تفکیک زباله کنند بخش عمده هزینه‌ها کاهش خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اضافه کرد: این امر موجب می‌شود که بسیاری از اعتبارات صرف توسعه شهر، خدمات شهری و همچنین توسعه زیرساخت‌ها و امکانات شود و بتوانیم شاهد شهری پاکیزه و زیباتر باشیم.
میرابراهیمی افزایش غرفه‌های بازیافت، آموزش دانش‌آموزان، کارمندان ادارات و زنان خانه‌دار را از برنامه‌های این سازمان در راستای افزایش تفکیک پسماند از مبدا عنوان کرد و افزود: با این اقدامات تاکنون توانسته‌ایم میزان مشارکت عموم شهروندان در افزایش تفکیک پسماند از مبدا را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه در اواخر سال گذشته میزان مشارکت مردم در تفکیک زباله‌ها از مبدا نزدیک به دو درصد بوده است، گفت: در حال حاضر با اقدامات آموزشی و ترویجی صورت گرفته نزدیک به 6 درصد زباله‌ها در مبدا تفکیک می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که با توسعه اقدامات در نیمه دوم سال میزان تفکیک پسماند از مبدا را به 15 درصد برسانیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb59bs.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما