سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 54980
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
رئيس اداره آموزش بهره‌برداران سازمان جهاد كشاورزي استان قم خبر داد

ايجاد صندوق اعتباري خرد زنان روستايي در 30 روستاي قم

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره آموزش بهره‌برداران سازمان جهاد كشاورزي استان قم گفت: ايجاد صندوق اعتباري خرد زنان روستايي در 30 روستا طي سال جاري پيگيري مي‌شود.
ايجاد صندوق اعتباري خرد زنان روستايي در 30 روستاي قم
ايجاد صندوق اعتباري خرد زنان روستايي در 30 روستاي قم
به گزارش قم نیوز خدیجه نورایی ظهر امروز در جلسه مشاوران امور بانوان ادارات استان که در تالار امام رضا فرمانداری قم برگزار شد، اظهار کرد:‌ اهمیت زنان روستایی در تولید محصولات کشاورزی در دنیا بسیار فراوان است ولی این نقش مغفول مانده بود.

وی با اشاره به تشکیل دفتر زنان روستایی از سال 72 گفت:‌ پس از طی چند سال به دفتر کل زنان روستایی در وزارت جهاد کشاروزی تبدیل شد که فعالیت‌هایی در زمینه توانمندسازی و آموزش زنان روستایی را در دستور کار دارد.

رئیس اداره آموزش بهره‌برداران سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد:‌ فعالیت‌های مختلفی برای توانمندسازی زنان روستایی و استفاده از ظرفیت‌های بانوان روستایی در زمینه تولید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای واقع در بخش کوهستانی ظرفیت گردشگری دارند گفت: با توجه به طرح ملی که در کشور اجرا می‌شود ایجاد تشکل‌ها و نهادهایی به عنوان صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی آغاز شده تا بانوان روستایی بتوانند در قالب این تشکل‌ها فعالیت کنند.

نورایی یادآور شد: 80 روستای بالای 50 خانوار در استان وجود دارد که امسال ایجاد صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در 30 روستا پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfx1dt.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما