چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 55040
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله نوری همدانی:

مشکلات جامعه با ایجاد ارتباط میان علما و دانشگاهیان برطرف می‌شود

اعتماد کردن به آمریکا و اروپا جایز نیست
قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم عنوان کرده که اعتماد به ظالمین موجب شکست انسان می‌شود گفت: مردم و مسؤولان باید بدانند که اروپا برادر آمریکا است و اعتماد کردن به هیچ کدام از آن‌ها جایز نیست.
اعتماد کردن به آمریکا و اروپا جایز نیست/مشکلات جامعه با ایجاد ارتباط میان علما و دانشگاهیان برطرف می‌شود
اعتماد کردن به آمریکا و اروپا جایز نیست/مشکلات جامعه با ایجاد ارتباط میان علما و دانشگاهیان برطرف می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد که ظهر امروز در این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنایت امام خمینی(ره) به وجود آمد و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز برای شکل گیری این دانشگاه تلاش بسیاری کرده است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد در تمام نقاط کشور ازجمله نقاط محروم کشور بستر علم آموزی را فراهم کرده است و یک مرکز علمی بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سیاست‌ها، فکرها و فرهنگ‌ها تحول ایجاد کرده است، مطرح کرد: ریشه انقلاب در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است و باید حوزویان و دانشگاهیان با حفظ اتحاد میان خود انقلاب را حفظ کرده و فرهنگ سازی را بیش از پیش در جامعه پیاده کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در گذشته حوزه و دانشگاه یکی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در گذشته دانشجویان را برای علم آموزی به غرب می‌فرستادیم و در غرب نیز این دانشجویان را شست‌وشوی مغذی می‌دادند و آن‌ها را غرب زده می‌کردند و از طرفی نیز حوزویان را محدود کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بعد از دیدن شرایط آن زمان ابتدا اسلام را احیا کرده و سپس مردم را از خود باختگی نجات داده و اسلام را در جامعه پیاده کردند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه علما باید فقیه باشند و به تمام ابعاد اسلام آگاهی کامل داشته باشند، تصریح کرد: اسلام در همه آداب فردی و اجتماعی دستوراتی دارد که رعایت آن‌ها در ایجاد جامعه و زندگی سالم تاثیرگذار است.

وی با اشاره فرمایشات امام خمینی مبنی بر اینکه "هرکسی که در اجتماع سمتی دارد نسبت به افراد زیر دست خود مسؤول است"، یادآور شد: هر شخصی که بخواهد به مردم آموزش دهد ابتدا باید به درجه خودسازی رسیده باشد و خود او فرد کاملی باشد در غیر این صورت افرادی که آموزش می‌بینند با احساس کوچکترین مشکلی در مربی و معلم خود دیگر به آموزه‌های او توجهی نمی‌کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اسلام مبارزه با ظلم، جهل و فقر در جامعه است، اظهار کرد: دشمنان اسلام برای جلوگیری از پیشروی‌های اسلام اقدامات بسیاری انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها برجام است که در راستای از بین بردن اسلام و توقف آن شکل گرفته است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم اشاره کرده است که اعتماد به ظالمین موجب شکست انسان می‌شود و مردم و مسؤولان باید بدانند که اروپا برادر آمریکا است و اعتماد کردن به هیچ کدام از آن‌ها جایز نیست.

آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه با ایجاد ارتباط میان علما و دانشگاهیان برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: خواندن وصیت نامه امام خمینی(ره) و صحیفه نور ایشان و عملی کردن دستورات آن در جامعه موجب برطرف کردن مشکلات جامعه می‌شود و مردم باید در این مهم اهتمام و دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzz0k.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما