دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 55175
منبع : خبرگزاری فارس
ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ تعاون کار و رفاه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ مطرح کرد

رشد آمار اشتغال بانوان در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ تعاون کار و رفاه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ گفت: آمار اشتغال بانوان در استان طی سال‌های اخیر رشد صعودی داشته است، همچنین شاهد افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در قم بودیم.
رشد آمار اشتغال بانوان در استان قم

به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی در قم با اشاره به نرخ مشارکت اقتصادی در استان قم اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان کمتر از میانگین کشوری است، تعداد دانشجویان استان قم زیاد است.
وی با بیان اینکه در برخی از شهرهای صنعتی کشور که تعداد کارخانه‌ها زیاد است، آمار مشارکت اقتصادی نسبت به قم بیشتر است ادامه داد: آمار اشتغال بانوان در استان قم طی سال‌های اخیر رشد صعودی داشته است، همچنین طی این مدت شاهد افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان بودیم، امکان افزایش این اعداد به صورت ناگهانی وجود ندارد و تغییرات آمارهای اقتصادی به تدریج صورت می‌گیرد.
ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ تعاون کار و رفاه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ افزود: امیدوار هستیم که امسال با پرداخت تسهیلات اشتغال به تولیدکنندگان شاهد رشد آمار مشارکت اقتصادی و کاهش آمار بیکاری در استان باشیم. دستگاه‌های استان قم پیش بینی خودشان را در زمینه آمار اشتغالی که در حوزه فعالیتشان در سال 96 ایجاد می‌شود ارائه کردند.
کاویانی با اشاره به زمان اجرای طرح اشتغال فراگیر در کشور اظهار کرد: بخش‌های این طرح در چند سال در کشور برگزار می‌شود و برای کاهش آمار بیکاری طرح‌هایی همچون کارورزی و کار در محیط واقعی اجرا خواهد شد و این طرح‌ها یک سری طرح‌های علمی است.
وی ادامه داد: سهمیه استان قم در طرح کارورزی هزار و 755 نفر است و فارغ التحصیلان دانشگاهی امکان شرکت در این طرح را دارند. حدود دو هزار و 500 نفر در طرح کارورزی در استان قم ثبت نام کردند و اجرای این طرح در استان آغاز شده است، همچنین سهمیه استان قم برای ثبت نام افراد واجد شرایط در طرح محیط کار واقعی تا یک ماه آینده پر خواهد شد.
ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ تعاون کار و رفاه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ در پایان خاطرنشان کرد: تکاپو طرح بزرگی است که اجرای این طرح برای افزایش آمار اشتغال و کاهش آمار بیکاری در کشور و استان زمان می‌برد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdccpsqp.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما