دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 55213
منبع : خبرگزاری فارس

رقابت تكواندوكاران قم بدون سكوي قهرماني

25 هزار تومان ورودیه گرفتند ولی قيمت مدال‌‌ها 3 هزار تومان بود
قم نيوز : قم نیوز: مربی تیم ملی و تیم‌های تکواندو استان قم که در جریان برگزاری مسابقات تکواندو قهرمانی پسران قم در هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سالن خانه تکواندو قم حضور داشت و شاگردان خود را از کنار شیاپچانگ هدایت می‌کرد، از برخی اتفاقات این رقابت‌ها گلایه کرد.
رقابت تكواندوكاران قم بدون سكوي قهرماني / 25 هزار تومان ورودیه گرفتند ولی قيمت مدال‌‌ها 3 هزار تومان بود
رقابت تكواندوكاران قم بدون سكوي قهرماني / 25 هزار تومان ورودیه گرفتند ولی قيمت مدال‌‌ها 3 هزار تومان بود
به گزارش قم نیوز برترین‌های مسابقات قهرمانی تکواندو پسران استان قـم در حالی معرفی شدند که خانه تکواندو شهیدان برجعلی‌زاده قم میزبانی این پیکارها را بر عهده داشت و شرکت کنندگان در تلاش برای کسب عناوین برتر چهار رده سنی به میدان رفتند.

 

* رقابت 180 هوگوپوش برای قهرمانی تکواندو قم

هیأت‌‌ تکواندو استان قم این رقابت‌ها را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم خود ویژه هفته تربیت‌بدنی و ورزش برنامه‌ریزی و برگزار کرد، در حالی که با توجه به دعوت این هیأت‌‌ از باشگاه‌ها و تیم‌های فعال تکواندو قم، مجموعا 180 هوگوپوش در خانه تکواندو به روی شیاپچانگ رفتند.

 

* تجلیل از 3 داور برتر

در حالی که با پایان این رقابت‌ها از توتونکار، رجبی و قلی‌زاده به عنوان داوران برتر این رقابت‌ها معرفی شدند و همچنین از نفرات برتر با اهداء حکم و مدال تقدیر به عمل آمد، خردسالان تکواندوکار برای کسب عناوین برتر اوزان منهای 24، 26، 28، 30، 32، 34، 36، 38، 40 و به اضافه 40 کیلوگرم به میدان رفتند.

 

* رقابت خردسالان تکواندوکار در 10 وزن

در وزن منهای 24 کیلوگرم خردسالان ایمان فضلی‌زاده و سیدمحمدطاها موسوی و در وزن منهای 26 کیلوگرم متین رباط‌میلی و علی سبحانی‌راد قهرمان و نایب‌قهرمان شدند و مقام‌های اول تا سوم مشترک وزن منهای 28 کیلوگرم به ترتیب به محمدهادی صفری، محمدپارسا میکائیلی، حمیدرضا موثق و علی امیرحسینی رسید.

در وزن منهای 30 کیلوگرم علیرضا حیدری، امیرحسین خدیمی، محمدصادق گنجی و امیرحسین جارچی روی سکوهای اول تا سوم مشترک رفتند، ضمن اینکه در وزن منهای 32 کیلوگرم سیدابوالفضل قائمی‌نژاد، حسین حجتی به همراه مهدی محمدی و سیدامیرمحمد آقانوری عناوین برتر را به دست آوردند.

در وزن منهای 34 کیلوگرم سیدمحمد سیدنژاد، ابوالفضل آرزومندی، محمدامین صابری و محمدرضا آزادمنش رتبه‌های اول تا سوم مشترک را کسب کردند و در وزن منهای 36 کیلوگرم به ترتیب حسن آوج، ایلیا رضایی‌سراجدین، محمدطه شوندی و ابوالفضل امیدی روی سکو رفتند.

در وزن منهای 38 کیلوگرم محمدحسین رجبی، حسین زمانی، حسین مجیدی‌نیا و علیرضا نصرالهی، وزن منهای 40 کیلوگرم علیرضا چهرقانی، علی‌اکبر مصباحی و علی فیروزی‌راد و در وزن به اضافه 40 کیلوگرم سپهر احمدی، طاها اخضری‌مبصر، علی‌مصطفی صادقی و سیدمسعود حسینی به مقام‌های برتر رسیدند.

 

* مصاف نونهالان تکواندوکار برای کسب عناوین برتر 8 وزن

رقابت‌های رده سنی نونهالان تکواندو قهرمانی پسران قم به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در اوزان منهای 33، 37، 41، 45، 49، 53، 61 و به اضافه 65 کیلوگرم برگزار شد و در وزن منهای 33 کیلوگرم علی اویسی‌فردویی، میلاد دارابی‌پور و محمدحسین بذرکار برتر شدند.

در وزن منهای 37 کیلوگرم علیرضا سیدی‌رهقی، ایلیا حمزه‌ای به همراه دانیال ابوالقاسمی و محمدمعین فرهمندی‌پور مقام‌های اول تا سوم مشترک را کسب کردند، ضمن اینکه در وزن منهای 41 کیلوگرم حسن محمدی، امیرحسین جعفری، علیرضا حسن‌لو و محمدمهدی امیری روی سکو رفتند.

در وزن منهای 45 کیلوگرم محمدرضا یوسفی، مهدی رباط‌میلی همراه با مهدی فتحی و رضا شیری به مقام‌های اول تا سوم مشترک رسیدند و در وزن منهای 49 کیلوگرم سیدمحمدامین هاشمی، سیدمحمدمتین حسینی، محمدحسین قطبی‌ورزنه و رضا رداقره ویس در این دوره رتبه کسب کردند.

در وزن منهای 53 کیلوگرم علی محراب‌لو، امیرمهدی نوروزی، مهدی صفری و محمدرضا قاسمی، وزن منهای 61 کیلوگرم مصطفی یوسفی‌فر، امیرحسین خراسانی، مهدی احمدی و محمد‌ایمان نزادی و در وزن به اضافه 65 کیلوگرم حسین باقری، علیرضا قلی‌زاده و وحید رشیدی موفق به کسب مقام شدند.

 

* تقابل تکواندوکاران نوجوان برای رفتن روی سکوهای برتر 7 وزن

در رده سنی نوجوانان این دوره از مسابقات تکواندوکاران اوزان منهای 45، 51، 55، 63، 68، 78 و به اضافه 78 کیلوگرم به روی شیاپچانگ خانه تکواندو شهیدان برجعلی‌زاده قم رفتند و در وزن منهای 45 کیلوگرم محمد الله‌یاری و ابوالفضل تقی‌پور قهرمان و نایب‌قهرمان شدند.

در وزن منهای 51 کیلوگرم سیدعرفان عظیمی با غلبه بر محمدطاها امینی قهرمان شد، در وزن منهای 55 کیلوگرم علی کرباسی، حسین رمضانی، علی حاج‌بابایی و علی بدری رتبه کسب کردند و در وزن منهای 63 کیلوگرم عناوین برتر به محمدمهدی بهادری، سبحان عبدی، امیرحسین نیری و محمدرضا کاظمی تعلق گرفت.

در وزن منهای 68 کیلوگرم به ترتیب محمدرضا سلیقه، حسین ملکی، پوریا رزمی و محمدهاشم عزیزی، در وزن منهای 78 کیلوگرم حامد صادق‌عدل، امیرحسین نعمتی و پوریا دیانتی و در وزن به اضافه 78 کیلوگرم حسین عبدالهی در کنار علی کرمانی بر سکوهای برتر جای گرفتند.

 

* گلایه مربی تیم ملی از نحوه برگزاری رقابت‌های تکواندو قهرمانی قم

مربی تیم ملی و تیم‌های تکواندو استان قم که در جریان برگزاری این دوره از مسابقات تکواندو قهرمانی پسران قم در هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سالن خانه تکواندو قم حضور داشت و شاگردان خود را از کنار شیاپچانگ هدایت می‌کرد، از برخی اتفاقات این رقابت‌ها گلایه کرد.

مربی تیم ملی و تکواندو استان قم روح‌الله رضاپور است که در حاشیه رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان قم که در خانه تکواندو به انجام رسید، از نحوه برگزاری این مسابقات گلایه و اظهار کرد: این مسابقات با عنوان قهرمانی استان قم در چهار رده سنی پایه به انجام رسید اما سکوی تجلیل از برترین‌ها را نداشت.

 

* رضاپور: 25 هزار تومان از هر بازیکن گرفته شد اما قیمت مدال‌ها 3 هزار تومان بود

روح‌الله رضاپور خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها با استقبال خوب تکواندوکاران دارای کمربند سبز آبی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در حضور خانواده‌های خود با یکدیگر رقابت کردند اما متاسفانه این دوره از مسابقات پایان خوبی نداشت.

وی با بیان اینکه مبلغ 25 هزار تومان از هر بازیکن گرفته شد و این رشته المپیکی حتی سکوی مناسب برای مراسم تجلیل از برترین‌های خود نداشت و سکوها فقط از چند استپ درست شده بود، تصریح کرد: این در حالی است که هیأت‌‌ تکواندو تنها یک مدال و حکم که قیمت‌شان جمعا سه هزار تومان بیشتر نمی‌شود به آنها اهدا کرد.

مربی سابق تیم ملی تکواندو تاکید کرد: با این حال ما و دیگر مربیان پایه بازیکنان خود را برای این مسابقات آماده می‌کنیم، حتی زمانی که بنده از مسوول برگزاری مسابقات و نایب‌رییس هیأت‌‌ تکواندو سوال کردم آیا سکو نداریم؟ در جواب گفتند در اختیار هیأت‌‌ رشته ورزشی دیگری است.

 

* رضاپور نماینده مربیان تکواندو قم در مسابقات 2015 قهرمانی آسیا

روح‌الله رضاپور یکی از مربیان جوان تکواندو استان قم است که در باشگاه تکواندو مجتمع نور منطقه قهرمان‌پرور نیروگاه قم با سرمایه‌گذاری روی استعدادها و نخبه‌های رده‌های سنی پایه این رشته المپیکی یکی از مربیان تاثیرگذار این رشته ورزشی نیز به شمار می‌رود.

رضاپور به واسطه سازندگی بسیار خوب در این رشته ورزشی، تکواندوکاران مستعد و آینده‌داری را به سطح اول این رشته در قم و کشور معرفی کرده است و با توجه به نقش موثری که در هیأت‌‌ تیم نوجوانان قم در مسابقات سال 1394 قهرمانی کشور داشت، برای هدایت تیم ملی نیز انتخاب شد.

این مربی برای مربیگری در تیم ملی اعزامی نوجوانان ایران به رقابت‌های 2015 قهرمانی آسیا از سوی فدراسیون تکواندو در کادر فنی تیم ملی قرار گرفت، در حالی که آن سال یکی از چهره‌های مستعد تکواندو قم یعنی علی چهرقانی نیز عضو تیم ملی کشورمان بود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcfm0dt.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما