يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 56278
منبع : خبرگزاری فارس
نوبخت در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی:

سیاست ایران در عراق و سوریه نتیجه داشته است/ بودجه با برنامه‌ریزی‌های جدید به مجلس ارائه می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست ایران در عراق و سوریه نتیجه داشته است، گفت: در گذشته نیز در لبنان این سیاست به نتیجه رسید ، این دستاوردها برای برخی دولت‌های خارجی مطلوب نبود به همین علت به دنبال اختلافات میان کشورهای اسلامی با ایران به ویژه عربستان بودند.
سیاست ایران در عراق و سوریه نتیجه داشته است/ بودجه با برنامه‌ریزی‌های جدید به مجلس ارائه می‌شود
به گزارش قم نیوز محمدباقر نوبخت عصر امروز در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه دولت ارادت ویژه‌ای به علما و مراجع تقلید دارد، اظهار کرد: روحانی فرزند حوزه است و با توجه به آگاهی مطلوب این شخصیت از حوزه، توانسته به یک جایگاه ممتاز در ارتباط با حوزه برسیم و در هر فرصتی که اعضای دولت در قم حضور می‌یابند با دست پر به تهران برمی‌گردند.
وی اضافه کرد: دولت در حادثه غم‌انگیر زلزله غرب کشور با خسارت‌های جانی غیرقابل جبران و خسارت‌های مالی قابل توجهی روبه‌رو شده است و باید در بخش امداد و نجات بتوانیم مدیریت لازم را دنبال کنیم و در مرحله دیگر با توجه به فرا رسیدن فصل سرما اسکان موقت و دائمی آنها را مورد توجه قرار دهیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: بعد از بازدیدی که اعضای دولت از مناطق زلزله‌زده داشتند در نخستین جلسه دولت برای کمک در راستای احداث خانه‌ها، مرمت، اسکان موقت و تامین لوازم خانگی مورد نیاز مردم، کمک بلاعوض به مبلغ 281 میلیارد تومان را به تصویب رسانده و ابلاغ لازم را به خزانه و بنیاد مسکن داشته‌ایم و همچنین 659 میلیارد تومان نیز به عنوان تسهیلات با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه در مورد توسعه و آبادانی کشور با محدودیت منابع مواجه هستیم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در حوزه اشتغال و تولید به تنایج مورد نظر رسیده و یک میلیون فرصت شغلی برای سال جاری و آینده ایجاد کنیم و تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی و بودجه است.
نوبخت از بررسی بودجه سال 97 در دولت یاد کرد و ادامه داد: بودجه با برنامه‌ریزی‌های جدید به مجلس ارائه می‌شود تا مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در عرصه خارجی در سطح منطقه درگیر وضعیتی ویژه هستیم، گفت: تصمیم درست و سنجیده نظام در کمک به مردم عراق به نتیجه رسید و توانسته‌ایم گروهک جعلی داعش را از عراق به صورت تقریبی از بین ببریم، این نشان می‌دهد کمک‌های مستشاری ایران مؤثر بوده است.
نوبخت خاطرنشان کرد: در مورد کشور سوریه نیز با همکاری دولت روسیه و اکنون با همکاری ترکیه توانسته به نتایج مطلوبی برسیم و در روزهای آینده نیز برنامه‌ریزی می‌شود تا بتوانیم آرامش بیشتری را به کشور سوریه بازگردانیم؛ هر چند عده‌ای این موضوع را تلقی می‌کردند که مردم سوریه معترض دولت این کشور هستند اما جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد که دعوای میان مردم و دولت سوریه نیست بلکه دعوای در مورد گروه‌های تروریستی است که در منطقه فعالیت دارند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست ایران در عراق و سوریه نتیجه داشته است، گفت: در گذشته نیز در لبنان این سیاست به نتیجه رسید؛ این دستاوردها برای برخی دولت‌های خارجی مطلوب نبود به همین علت به دنبال اختلافات میان کشورهای اسلامی با ایران به ویژه عربستان بودند.
وی اضافه کرد: اکنون نیز دستشان به خون مردم یمن آغشته است و در این کشور مرتکب یک جنایت بشری شده‌اند و با بستن مرزها مانع کمک به مردم به ویژه کودکان یمن هستند.
نوبخت با بیان اینکه دولت زیاده‌خواه و زورگوی آمریکا حرف‌هایی دارد که اقدامات لازم به صورت متقابل دنبال می‌شود، تصریح کرد: دولت به نمایندگی از نظام با مباحث مختلف درگیر است که در این حوزه‌ها نیازمند تدابیر ویژه، رهنموردهای مراجع تقلید و حمایت‌های مردم هستیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdch6inm.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما