سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 56336
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم:

سالیانه 300 کودک خیابانی در قم جمع‌آوری می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در استان قم سالیانه نزدیک به 300 کودک خیابانی در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، هر چند هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای آموزش آنها انجام شده است اما برای حمایت بیشتر نیازمند مشارکت خانواده‌ها و مردم هستیم.
سالیانه 300 کودک خیابانی در قم جمع‌آوری می‌شود
به گزارش قم نیوز رضا سلیقه امشب در شانزدهمین نشست شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی، یک مجموعه فرهنگی، اجتماعی و حمایتی است، تصریح کرد: در شرایط کنونی به بعدهای فرهنگی و اجتماعی این سازمان توجهی ویژه شده است.
وی از تعیین بیش از 150 فرصت فعالیت برای سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف یاد کرد و افزود: 22 هزار معلول و چهار هزار نفر از بانوان بدون سرپرست زیر مجموعه سازمان بهزیستی هستند و در مجموع بیش از 100 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه فقر اقتصادی هیچ نظامی را به فروپاشی نمی‌رساند، خاطرنشان کرد: فقر اجتماعی یکی از عوامل اصلی در حوزه فروپاشی نظام‌هاست، سازمان بهزیستی نیز با توجه به اینکه متولی آسیب‌های اجتماعی معرفی شده برای کاهش آسیب‌های مختلف برنامه‌ریزی مطلوبی را دنبال می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید با فعالیت اورژانس‌های اجتماعی آشنا شوند، عنوان کرد: سالانه بیش از سه هزار تماس در حوزه اجتماعی داریم که نیروهای بهزیستی رسیدگی لازم را دنبال می‌کنند تا بتوانند از بحران‌های اجتماعی جلوگیری کنند.
سلیقه با اشاره به اینکه سالیانه هزار نفر از خانواده‌های در معرض آسیب در استان قم معالجه می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به جمعیت قم، ورود افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی به قم نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است.
وی از برگزاری جلسات مختلف با مجموعه‌های مرتبط در حوزه متکدیان یاد کرد و ادامه داد: برای پیگیری خانم‌های متکدی تلاش‌های بسیاری انجام شده است و طی 6 ماه اخیر 300 نفر از خانم‌های متکدی جمع‌آوری شده‌اند اما اگر نتوانیم فرهنگ‌سازی مورد نیاز را انجام دهیم به نتایج مورد نظر نمی‌رسیم.
مدیرکل بهزیستی استان قم یادآور شد: بسیاری از متکدیانی که در مراکز جمع‌آوری می‌شوند مبالغ سنگینی را همراه خود دارند اما نمی‌توانیم از این مبالغ برای هزینه‌های خود آنها نیز استفاده کنیم؛ در استان قم سالیانه نزدیک به 300 کودک خیابانی در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، هر چند هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای آموزش آنها انجام شده است اما برای حمایت بیشتر نیازمند مشارکت خانواده‌ها و مردم هستیم.
وی با تاکید بر اینکه کودکان کار نزدیک به 80 درصد کودکان خیابانی را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: این افراد بیشتر در مناطق خاصی از استان هستند که در این مناطق نیازمند مقابله ویژه با آسیب‌های اجتماعی هستیم.
سلیقه با اشاره به اینکه در حوزه مشاوره‌های طلاق نزدیک به سه هزار و 500 مورد پرونده به سازمان بهزیستی ارجاع داده شده است، گفت: در جلسات مختلف مشاوره لازم را به این افراد ارائه داده و در نتیجه 30 درصد آنها به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: سالیانه نزدیک به 11 هزار ازدواج در استان قم انجام می‌شود که به 30 درصد آنها توسط بهزیستی آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه در منطقه پردیسان نیازمند یک پایگاه سیار خدمات اجتماعی هستیم، تصریح کرد: در جعفریه نیز با توجه به اینکه با آسیب‌های مختلفی روبرو هستیم باید یک پایگاه اورژانس اجتماعی داشته باشیم.
وی ادامه داد: برخی از مددجویان و معلولان که در حال تولید صنایع دستی هستند به یک بازار برای فروش محصولات خود نیاز دارند که زمین مورد نیاز برای این بازار را می‌توانیم تامین کنیم اما عملیاتی کردن این پروژه نیازمند مشارکت دستگاه‌های دیگر است.
سلیقه از وجود چهار هزار معلول اعصاب و روان، پنج هزار نفر ذهنی و 400 فرد دارای مشکل نخاعی در استان قم یاد کرد و افزود: این افراد خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند و از امسال بر اساس برنامه افزایش سه برابر مستمری توانسته به نتایج مطلوب‌تری در ارائه خدمات به این افراد برسیم.
وی با بیان اینکه در استان قم برای تامین بسترهای مورد نیاز در راستای تردد معلولان نیازمند اهتمام جدی هستیم، مطرح کرد: تردد معلولان یکی از مشکلات اصلی است که باید برای این مشکل تدبیر لازم اندیشیده شود اکنون در ناوگان حمل و نقل شهری نتوانسته بستر مورد نیاز را برای حضور معلولان فراهم سازیم در حالی که در قانون حمایت از معلولان آورده شده است که برای تردد این افراد در شهر 50 درصد تخفیف باید در نظر گرفته و زیرساخت‌های مورد نیاز نیز باید تامین شود.
مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید بر اینکه 10 درصد جمعیت استان قم بالای 60 سال هستند، گفت: هر کدام از این افراد نیازمند خدماتی هستند چرا که باید بستر فعالیت این افراد را در نقاط مختلف شهر فراهم سازیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcce1qp.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما