سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 56346
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اردبیلی خبر داد

برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی در قم و تهران

قم نيوز : قم نیوز: فرزند آیت الله موسوی اردبیلی از برگزاری مراسم های بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی در قم و تهران خبر داد.
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی اردبیلی ظهر امروز در نشست خبری همایش بزرگداشت و بررسی اندیشه‌های علمی آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی همزمان با نخستین سالگرد ارتحال ایشان که در دانشگاه مفید برگزار شد، با اشاره به اینکه شخصیت آیت الله موسوی اردبیلی بر شخصی پوشیده نیست، اظهار کرد: شخصیت این مرجع عالی‌قدر دارای ابعاد مختلفی است و هر شخصی ممکن است یک بعد شخصیت ایشان را در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه از برخی خدمات آیت الله موسوی اردبیلی با نام ایشان یاد نمی‌شود، عنوان کرد: تلاش ما بر این است که در ایام بزرگداشت این مرجع خدمات ایشان را به جامعه معرفی کرده و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده با برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها این خدمات را توسعه داده و راه ایشان را ادامه دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اردبیلی با بیان اینکه ایشان دارای مقام مرجعیت بود، عنوان کرد: آیت الله موسوی اردبیلی از سال  38 وارد مسائل اجتماعی شد و به فقر جامعه توجه ویژه‌ای داشته و در راستای برطرف کردن آن تلاش‌های بسیاری کرد.
وی با اشاره به اینکه کتاب‌های آیت الله موسوی اردبیلی در ارتباط با بهائیت بهترین کتاب‌های این عرصه است، مطرح کرد: این استاد گرانقدر حوزه 10 سال به عنوان رئیس دیوان عالی کشور ایفای نقش کرد و در اوایل انقلاب نیز جزو معدود افرادی بود که مورد اعتماد امام راحل قرار داشت.
فرزند آیت الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه چهار پیش نشست با 12 سخنران در راستای شناخت شخصیت ایشان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این نشست‌ها با محوریت اندیشه‌های اقتصادی و اندیشه‌های سیاسی آیت الله موسوی اردبیلی برگزار شده است و در همایش بزرگداشت ایشان نیز مجموعه‌ای از کتاب‌‌های مرتبط با این مرجع تقلید از جمله زندگی نامه، اسناد ساواک، مصاحبه‌های مراجع و علما در ارتباط با آیت الله موسوی اردبیلی و مجموعه‌ای از رساله‌های فقهی رونمایی می‌شود.
وی از برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی در دانشگاه مفید یاد کرد و گفت: سخنران اصلی این همایش سید علی محقق دانا رئیس هیئت امنای دانشگاه مفید است و حجت الاسلام والمسلمین ایازی در راستای اندیشه‌های علمی، حجت الاسلام والمسلمین رهایی در ارتباط با اندیشه‌های فقهی و حقوقی و حجت الاسلام والمسلمین فرشاد مومنی درباره مباحث اقتصادی آیت الله موسوی اردبیلی سخنرانی خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اردبیلی افزود: علاوه بر مجلس صبح در دانشگاه مفید یک مجلس عمومی بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فاضل کدکنی در مسجد اعظم قم برگزار شده و همچنین در تاریخ 9 آذرماه نیز در کانون توحید واقع در خیابان توحید تهران مراسم بزرگداشت دیگری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی که در کانون توحید برگزار می‌شود سید حسن خمینی سخنران اصلی است و یدالله دادگر، محمدرضا بهشتی، حسین مهرپور عضو سابق شورای نگهبان و افتخار جهرمی دیگر عضو سابق شورای نگهبان نیز به ایراد سخن می‌پردازند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcd9s0k.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما