سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 56348
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم اعلام کرد:

تجهیز اتوبوس‌های جدید در قم به رمپ معلولان

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: اتوبوس‌های جدیدی که به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می شوند به رمپ ویژه معلولان مجهز هستند.
تجهیز اتوبوس‌های جدید در قم به رمپ معلولان
تجهیز اتوبوس‌های جدید در قم به رمپ معلولان
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان در جلسه شورای اسلامی شهر قم از ورود۲۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی در قم خبر داد و گفت: از این به بعد هر اتوبوس وارد ناوگان شود، امکانات استفاده معلولان را خواهد داشت.
معاون شهردار قم اظهار کرد: امروز ۲۰ اتوبوس وارد ناوگان قم شد که همه این اتوبوس‌ها مناسب‌سازی شده هستند.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۳۰ دستگاه اتوبوس به این مجموعه اضافه می‌شود، افزود: تمام این اتوبوس‌ها دارای رمپ ویژه معلولان هستند.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری قم اظهار کرد: زمانی که این رمپ باز می‌شود خود سطح اتوبوس پایین می‌آید که با کمترین سختی معلول وارد شود.
وی با اشاره به عزم شهرداری قم برای نوسازی ناوگان اتوبوس درون شهری، گفت: از این به بعد هر اتوبوس وارد ناوگان شود، امکانات استفاده معلولان را خواهد داشت.
ذاکریان همچنین گفت: قرار است چند دستگاه ون هم با این خصوصیت و سقف‌های بلند به وسیله تسهیلات خریداری شده و در سطح شهر دیده شود.
وی با بیان اینکه عبور عابر پیاده به صورت همسطح هم در دست مطالعه است تصریح کرد: قرار است در خیابان‌های شلوغ به جای اینکه پل عابر پیاده با هزینه گزاف بزنیم، عبور هم سطح را با چراغ از سطح خیابان داشته باشیم.
معاون شهردار قم با اشاره به اینکه موتورسیکلت هم معلول تولید می‌کند و هم زندگی برای معلولان را سخت، افزود: به عنوان مثال در ساخت رفیوژ بلوارها، اگر ارتفاع کم باشد و موتور عبور کند و تصادف کند مقصر شناخته می‌شویم. اگر هم رفیوژ را کوتاه بگیریم معلول نمی‌تواند عبور کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfcmdt.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما