چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 56405
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خبر داد :

کاشت بیش از 120 هزار گونه درختچه‌های گلدار در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم از گلکاری فضای سبز شهری با بیش از یک میلیون و 850 هزار بوته گل فصلی خبر داد.
کاشت بیش از 120 هزار گونه درختچه‌های گلدار در قم
کاشت بیش از 120 هزار گونه درختچه‌های گلدار در قم
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان اظهار کرد: با توجه به تغییر فصل، ضرورت تغییر گونه‌های گل فصلی و لزوم حفظ زیبایی فضای سبز در طول فصل پاییز و زمستان برای خدمات رسانی به شهروندان و زائران حرم کریمه اهل بیت (س) طبق روال سال‌های گذشته با برنامه ریزی مناسب و منسجم کاشت گل‌های فصلی و همچنین درختچه‌های زینتی از اواخر شهریورماه شروع شده است.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح تا قبل از شروع سرمای شدید و دوره یخبندان ادامه دارد خاطرنشان کرد: در این فصل عملیات گلکاری با بیش از یک میلیون و 850 هزار بوته گل فصلی انجام می‌شود که شامل گونه‌های گیاهی برگ زینتی یا گلدار از جمله کلم زینتی، داوودی، همیشه بهار، بنفشه پیش رس، برگ نقره ای، مینا چمنی، شب بو زعفرانی است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: تعدادی از گونه‌های ذکر شده در فصل پاییز و زمستان اوج زیبایی را دارند و تعدادی از گونه‌ها به دلیل عادت رشد در طراحی کاشت استفاده می‌شوند و اواخر زمستان و با آغاز فصل بهار گلدهی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه کاشت بیش از 120 هزار اصله از گونه‌های درختچه‌های گلدار صورت گرفته است افزود: این درختچه‌ها عمدتاً از گونه‌های رز و نسترن در برنامه کاشت قرار دارد که با اولویت طرح‌های توسعه جدید از جمله پروژه بلوار زائر مسیر منوریل در حال کاشت است و امیدواریم بتوانیم با اقدامات برنامه ریزی شده خدمتی درشأن مجاورین و زائرین حرم کریمه اهل بیت (س) ارائه کنیم.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjixei.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما