چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 56407
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

50 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني افزوده مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم از افزايش 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني تا پيش از پايان سال خبر داد.
50 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني افزوده مي‌شود
50 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني افزوده مي‌شود
به گزارش قم نیوز عباس ذاكريان با بيان اينكه 258 دستگاه اتوبوس در حمل و نقل اتوبوسراني فعال هستند، اظهار كرد: از محل اعتبار سفر رهبري مبلغي براي افزايش ناوگان اتوبوسراني اختصاص پيدا كرد كه 4 ميليارد تومان از سفر رهبري و 16 ميليارد تومان نيز از محل اعتبار داخلي شهرداري به بحث خريد اتوبوس اختصاص پيدا كرد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم خاطرنشان كرد: در مجموع با 20 ميليارد تومان 40 دستگاه اتوبوس خريداري شد و در فاز اول در اين بخش 20 دستگاه اتوبوس بهره‌برداري و وارد ناوگان حمل و نقل عمومي مي‌شود.
ذاکریان با بيان اينكه 20 دستگاه اتوبوس ديگر تا يك يا دو ماه آينده به ناوگان اضافه مي‌شود، گفت: 10 دستگاه ديگر از محل 25 درصد افزايش اعتبار خريداري شده كه تا پيش از عيد به ناوگان اضافه مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: اين اتوبوس‌ها مطابق با استانداردهاي روز اروپا است و كمترين ميزان آلايندگي را دارد و در نظر داريم در يك بازه منطقي كل ناوگان نوسازي شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با بيان اينكه سن ناوگان اتوبوسراني زير 10 سال است و به فرسودگي نرسيده است، گفت: با توجه به اينكه در سال 86 و 87 اين اتوبوس‌ها به تدريج وارد چرخه حمل و نقل شدند از سال آينده وارد سن فرسودگي مي‌شوند كه بر اساس برنامه جايگزين مي‌شوند.
ذاکریان با بيان اينكه بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيك در گام نخست حدود 500 دستگاه اتوبوس نياز است، عنوان كرد: حقيقت اين است كه ظرفيت و گنجايش معابر و خيابان‌هاي شهري به اندازه‌اي نيست كه بتوانيم 500 دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر داشته باشيم مگر اينكه براي حمل و نقل خصوصي محدوديت قائل شويم.
وی يادآور شد: در همه مكان‌هاي دنيا توسعه حمل و نقل عمومي زماني موفق است كه همراه ايجاد محدوديت براي حمل نقل خصوصي باشد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با اشاره به مسيرهاي تعيين شده براي اتوبوس‌هاي جديد، گفت: اين 20 دستگاه اتوبوس بر اساس بررسي‌هاي سازمان اتوبوسراني به خطوطي كه بيشترين تقاضا را دارد اضافه مي‌شود كه از جمله آنها مي‌توان به خط پرديسان، پاركسوار و خط يك تندوري از شهر قائم(عج) به سمت بهشت معصومه(ص) اشاره كرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbzabs.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما