پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 56437
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قم خبر داد

انجام 14 پروژه مقاوم‌سازي و احداث در بخش جعفريه

قم نيوز : قم نیوز: مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قم گفت: طي چهار سال اخير 14 پروژه مقاوم‌سازي و احداث در بخش جعفريه صورت گرفته كه 54 كلاس درس و 4 هزار و 200 متر مربع زيربناي فضاي آموزشي به مجموعه اضافه و استانداردسازي شد.
انجام 14 پروژه مقاوم‌سازي و احداث در بخش جعفريه
به گزارش قم نیوز محسن پورگلیان چهارشنبه شب در مراسم بهره‌برداری از مدارس خیرساز حاج عبدالرحیم کرمانیان و حاجیه خانم فردوس کاشانیان در روستای دولت آباد بخش جعفریه با بیان اینکه مدرسه به عنوان سخت‌افزار و زیرساخت آموزش و پرورش از امکانات ضروری آموزش و پرورش است اظهار کرد: تا زمانی که فضای فیزیکی وجود نداشته باشد هیچ اتفاقی در بعد آموزش و پرورش روی نمی‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: مدرسه گام نخست در فرآیند آموزش از دو بعد کارایی و زیبایی فضا است به طوری که مدارس احداثی به عنوان خانه دوم فرزندان پاسخگوی نیازهای روحی و جسمی دانش‌آموزان است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه از نظر استانداردهای فضایی هیچ تفاوتی بین این مدرسه و مدرسه در مرکز شهر  وجود ندارد گفت: بحث استحکام مدرسه یکی از مهمترین مؤلفه‌ها است که در مدارس رعایت شده است.
وی عنوان کرد: انتظار است دانش‌آموزان در نگهداری فضاها کوشا باشند البته از نقطه نظرات افراد در بهبود طراحی و فضاها استفاده می‌شود.
پورگلیان با اشاره به گزارشی از اقدامات انجام شده در مناطق روستایی به ویژه بخش جعفریه در چهار سال گذشته گفت: 52 مدرسه و فضای آموزشی مقاوم‌سازی و احداث شده که معادل 241 کلاس درس و 20 هزار متر مربع زیربنا بوده است.
وی یادآور شد: طی چهار سال اخیر 14 پروژه مقاوم‌سازی و احداث در بخش جعفریه صورت گرفته که 54 کلاس درس و 4 هزار و 200 متر مربع زیربنای فضای آموزشی به مجموعه اضافه و استانداردسازی شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: خیران تا کنون بیش از 100 مدرسه در استان احداث کرده و بیش از 300 هزار متر مربع زیربنای زمین آموزشی را به آموزش و پرورش اهدا کردند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcefe8n.jh8pxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما