پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 56746
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله استادی: جلسات تفسیر قرآن کریم باید به جلسات تدریس اخلاق تبدیل شود

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه جلسات تفسیر قرآن کریم باید به جلسات تدریس اخلاق تبدیل شود، گفت: بسیاری از آیات قرآن کریم وجود دارد که در زمان تفسیر می‌توان آنها را به مباحث اخلاقی متصل کرد.
آیت‌الله استادی: جلسات تفسیر قرآن کریم باید به جلسات تدریس اخلاق تبدیل شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله رضا استادی چهارشنبه شب در دومین شب از سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و پانزدهمین گردهمایی اساتید تفسیر حوزه که در سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه فقه، اصول و ادبیات به صورت غیرمستقیم با اخلاق ارتباط دارد، اظهار کرد: آیات قرآن کریم می‌تواند با اخلاق ارتباط داشته باشد به همین علت با تفسیر می‌توان اخلاق را به جامعه ارائه کرد.
وی با تاکید بر اینکه جلسات تفسیر قرآن کریم باید به جلسات تدریس اخلاق تبدیل شود، اضافه کرد: بسیاری از آیات قرآن کریم وجود دارد که در زمان تفسیر می‌توان آنها را به مباحث اخلاقی متصل کرد، استفاده از بسترهای قرآنی برای رسیدن به اخلاق می‌تواند نتایج مطلوب‌تری را به دنبال داشته باشد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: جلسات تفسیر قرآن کریم باید بسیار معنوی باشد چرا که این جلسات همانند جلسات منطق و ادبیات نیست در این نشست‌ها باید عظمت قرآن کریم حفظ شود.
وی با بیان اینکه جلسات تفسیر قرآن کریم نباید خلوت باشد، تصریح کرد: ضعیف بودن جلسات تفسیر سبب می‌شود که نتوانیم به نتیجه مورد نظر برسیم، باید همگان متوجه شوند که سبک شماردن قرآن کریم آسیب‌ها و ضررهای بسیاری را به دنبال دارد.
استادی با اشاره به اینکه مطرح کردن شبهات در هر جلسه‌ای درست نیست، عنوان کرد: باید با افزایش معنویات بتوانیم علاوه بر اینکه ارتباط خود را با قرآن تقویت می‌کنیم در راستای افزایش ارتباط دیگران با قرآن نیز گام‌های مورد نیاز برداریم.
وی از افزایش مفاسد مختلف در شرایط کنونی یاد کرد و ادامه داد: نباید مغرور باشیم و بگوییم که خود را حفظ می‌کنیم، ابزارهای گناه نباید در اختیار طلاب باشد، ابزارهایی که بدی‌های آن بر خوبی‌های آن غالب است نباید در اختیار طلاب قرار گیرد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdch-qnm.23n-kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما