يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 57149
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

مشاهده سنجابک درختی برای نخستین بار در قم

قم نيوز : رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای نخستین بار در استان، یک عدد سنجابک درختی مشاهده و رصد شد.
مشاهده سنجابک درختی برای نخستین بار در قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا عابدی مقدم اظهار کرد: برای نخستین بار در استان یک عدد سنجابک درختی توسط یکی از کارشناسان و فعالان محیط زیست در منطقه شکار ممنوع کهک مشاهده و رصد شد.
وی افزود: در حال حاضر 26 گونه انواع پستانداران در لیست جانوران وحشی استان قم به ثبت رسیده است که حفظ و نگهداری از آنها با توجه به تخریب زیستگاه بر اثر خشکسالی و سرمازدگی، بسیار اهمیت داشته و در این زمینه همه مردم باید توجه و مراقبت داشته باشند.
رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم همچنین با اشاره به تحویل یک عدد شاه بوف (جغد بزرگ) توسط عوامل آتش نشانی به این اداره کل، خاطرنشان کرد: این پرنده شکاری ارزشمند که از ناحیه بال دچار شکستگی شده بود، توسط یکی از دامپزشکان استان مورد جراحی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه جراحی شاه بوف و پین گذاری ناحیه آسیب دیده توسط دامپزشک موفقیت آمیز بود، تصریح کرد: در حال حاضر این پرنده برای تیمار و نگهداری به یکی از دوستداران حیات وحش استان قم تحویل شده است تا پس از گذراندن طول درمان و به دست آوردن سلامت در دامان طبیعت رهاسازی شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcf1ydt.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما