يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 57163
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

برنامه‌های مقابله با پدیده گرد و غبار در قم باید با جدیت بیشتری پیگیری شود

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: پدیده گرد و غبار از مهمترین معضلات زیست محیطی استان است و باید برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن این معضل جدی با جدیت بیشتری پیگیری شود.
برنامه‌های مقابله با پدیده گرد و غبار در قم باید با جدیت بیشتری پیگیری شود
برنامه‌های مقابله با پدیده گرد و غبار در قم باید با جدیت بیشتری پیگیری شود
به گزارش قم نیوز تورج همتی در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اظهار کرد: بدون تردید رفع مشکلات متعدد زیست محیطی در قم به ویژه معضل جدی گرد و غبار، نیازمند حمایت و همکاری همه مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

وی بر ضرورت هم افزایی و مشارکت ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی در جهت مقابله با چالش‌ها و تهدیدات زیست محیطی استان قم تأکید کرد و گفت: حفاظت و حراست از منابع پایه و زیست بوم‌های حساس و آسیب پذیر استان در اولویت برنامه‌های دو دستگاه خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به فعالیت برخی معادن در زیستگاه‌های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم، فرآیند بیابان زدایی، تثبیت خاک و کاشت گیاهان بومی و مقاوم در استان با جدیت هرچه بیشتر پیگیری شود.

سید محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز در این جلسه بر ضرورت توجه و اهتمام جدی مسؤولان نسبت به دغدغه‌های زیست محیطی تأکید کرد و گفت: در دهه‌های گذشته تصور جاماندگی از قطار توسعه، موجب نادیده گرفتن بایدها و نبایدهای زیست محیطی در استان قم شده بود که در سال‌های اخیر این روند تا حدودی بهبود یافته است.

وی بالا بودن تولیدات معدنی در استان قم را نشانه ای از افزایش تخریب در طبیعت و زیستگاههای استان دانست و گفت: مطالعات تفصیلی و اجرایی برای توسعه فضای سبز و درختکاری و همچنین مقابله با پدیده گرد و غبار انجام شده است که به شدت نیازمند تأمین اعتبارات لازم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbf8bs.rhbz0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما