سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 57254
منبع : خبرگزاری فارس
با خاطره‌گویی همرزم شهید کلهری

یادواره شهدای محله چهل اختران قم برگزار می‌شود

قم نيوز : یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری با خاطره‌گویی همرزم این شهید بزرگوار و حضور خانواده‌های شهدا به همت پایگاه مقاومت شهید مصطفی کلهری قم برگزار می‌شود.
یادواره شهدای محله چهل اختران قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز سید حسن موسوی ظهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروزه فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: پایگاه مقاومت بسیج شهید کلهری طی دو سال گذشته به برگزاری مسابقات استانی رشته ورزشی تکواندو با نام شهید مصطفی کلهری اقدام کرده اما امسال برای بزرگداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار برنامه متفاوتی را در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری به عنوان یکی از شهدای شاخص این محله به همت پایگاه شهید مصطفی کلهری حوزه شهید امرالله قربانی همزمان با 23 آذرماه همراه با نماز مغرب و عشاء در مسجد چهل اختران برگزار می‌شود.
دبیر یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری با بیان اینکه خانواده‌های شهدا در این یادواره حضور چشمگیری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این مراسم احمد خنجری از یادگاران دفاع مقدس و همرزم شهید مصطفی کلهری به بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی به ویژه این شهید بزرگوار می‌پردازد.
وی از حجت‌الاسلام والمسلمین حسین آقامیری به عنوان سخنران مراسم یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری یاد کرد و گفت: در این مراسم سید محسن بنی‌فاطمه از مداحان برجسته کشوری به مدیحه‌سرایی اهل بیت(ع) و وصف شهدای دفاع مقدس خواهد پرداخت.
موسوی با بیان اینکه از مسؤولان و مدیران استان قم برای حضور در یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری دعوت به عمل آمده است، تصریح کرد: در برگزاری این مراسم قرارگاه فرهنگی مسجد چهل اختران، کانون فرهنگی هنری توحید، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع)، شهرداری منطقه یک و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم مشارکت خواهند داشت.
جانشین فرمانده پایگاه شهید مصطفی کلهری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم عموم مردم شهیدپرور استان قم نیز در کنار خانواده‌های شهدا زینت‌بخش مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری باشند.
لازم به ذکر است، شهید مصطفی کلهری فرزند حسینعلی در سال 1338 در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و در تاریخ 25 اسفند سال 63 در عملیات ظفرمندانه بدر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر در منطقه جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcc0iqp.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما