پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 58978
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی قوه قضائیه خبر داد

برگزاری 600 کارگاه اخلاق حرفه ای در کشور

قم نيوز : معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: 600 کارگاه اخلاق حرفه ای را برای تکریم ارباب رجوع در استان‌های مختلف ایران برگزار کردیم.
برگزاری 600 کارگاه اخلاق حرفه ای در کشور
برگزاری 600 کارگاه اخلاق حرفه ای در کشور
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فرهنگ سازی برای سازش در دادگاه‌ها اظهار کرد: به قضاتی که بیشتر به صلح و سازش کمک کنند، هدایایی می‌دهیم و آنان را تشویق می‌کنیم و همایش‌هایی در این خصوص در استان‌های مختلف برگزار شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی را برای ارتقاء فرهنگ عمومی داریم، بسیاری از اختلافات مردم به خاطر این است که توافقات خود را مکتوب نمی‌کنند، برنامه‌هایی را برای اطلاع رسانی در این خصوص در رادیو و تلویزیون داریم، همچنین تیزرهای دو دقیقه را با عنوان روایت زندگی تهیه کردیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: 180 شماره بروشور در خصوص مسائل حقوقی تهیه کردیم که این بروشورها در نقاط مختلف عرضه شده است و به دنبال ارتقاء اطلاعات حقوقی مردم هستیم.

صادقی با اشاره به تلاش برای افزایش آگاهی مردم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که آگاهی مردم را بالا ببریم و بتوانیم که با استفاده از این راه از تعداد پرونده‌ها کم کنیم، همچنین فرهنگ سازی برای صلح و سازش یکی از اقدامات قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: در زمینه رفتار با ارباب رجوع به دادگستری‌ها امتیاز داده می‌شود و این اقدام موجب ایجاد رقابت بین دادگستری‌ها در سراسر کشور برای ارائه خدمت به مردم شده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: این معاونت در سال 91 تاسیس شد و اکنون در تمام دادگستری‌های کشور معاونین فرهنگی حضور دارند.

صادقی با اشاره به ماموریت‌های معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: دو ماموریت این معاونت ارتقاء دینی و فرهنگی قوه قضائیه از داخل و نیز تلاش برای ارتقاء فرهنگی و حقوقی مردم در خارج از قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: اصلاح قوه قضائیه به اصلاح بخش‌های دیگر کشور کمک می‌کند، به همین دلیل برنامه‌هایی را در زمینه ارتقاء معرفت اسلامی نیروهای قوه قضائیه شروع کردیم، در این راستا حدود 12 هزار نفر از کارکنان این قوه و خانواده‌های آنان در آموزش‌های قرآنی در سال گذشته شرکت کردند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: برنامه‌های آموزش نهج البلاغه و درس‌های اخلاق را به صورت مستمر در سراسر کشور برگزار می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث اخلاق حرفه ای در رفتار با مردم در معاونت فرهنگی قوه قضائیه جدی گرفته شده است و در این راستا 600 کارگاه اخلاق حرفه ای را برای تکریم ارباب رجوع در استان‌های مختلف ایران برگزار کردیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7y9n.ak97u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما