دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 59128
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه:

مرجعیت و روحانیت شیعه توطئه دشمنان را خنثی کرده است

قم نيوز : مدیرکل فرق وادیان معاونت تبلیغ حوزه گفت: روحانیت شیعه از آغاز تا کنون، دائماً در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه حضور جدی داشته و در صحنه‌های مختلف نقش آفرین بوده و هیچگاه از مسائل سیاسی و اجتماعی خارج نبوده است.
مرجعیت و روحانیت شیعه توطئه دشمنان را خنثی کرده است
مرجعیت و روحانیت شیعه توطئه دشمنان را خنثی کرده است
به گزارش قم نيوز حجت الاسلام حسین ملانوری در جلسه ماهانه هیئت شهدای روحانی و طلبه منطقه رفسنجان و انار که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) زنبیل آباد قم برگزار شد، گفت: روحانیت شیعه از آغاز تا کنون، دائماً در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه حضور جدی داشته و در صحنه‌های مختلف نقش آفرین بوده و  هیچگاه از مسائل سیاسی و اجتماعی خارج نبوده است.

مدیرکل فرق وادیان معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه  بعضی افراد همیشه در تلاش هستند تا حضور روحانیت را زیر سؤال ببرند و به همین دلیل در گذشته به قصد تخریب روحانیت هجمه ای علیه حوزه شروع شده بود افزود: در آن زمان که این حرکت شروع شد، مرحوم علامه امینی در نخستین حرکت اقدام به نوشتن کتاب «شهدا الفضیله» در پاسخ به همین شبهه و هجمه کرده است.

وی عنون کرد: نمونه ای از این حضور جدی روحانیت را می‌توان در عصرهای مختلف مانند دوره صفوی و قاجار، دید که علما به عنوان کسانی که دربار پادشاهی از آن‌ها پیروی می‌کند، حضور جدی دارند و  نقش آفرینی می‌پردازند.

حجت الاسلام ملانوری گفت: زمانی که فتحعلی شاه قاجار مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد، شاه ایران از مرجعیت شیعه علامه کاشف الغطاء کمک می‌گیرد  و مرجعیت شیعه با حضور به موقع در صحنه سیاست توطئه دشمنان خارجی را خنثی می‌کند.

مدیرکل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس روحانیت توانست، سد محکمی در مقابل دشمنان ایجاد کند به حوزه انقلابی اشاره کرد و گفت: داشتن زندگی مجاهدانه، روحیه جهادی و انقلابی، آگاه به زمانه، بصیرت  و پیروی از ولایت فقیه، عمل به دین و پیروی از سنت پیامبر(ص) و عمل به وظیفه از نشانه‌های انقلابی بودن و حوزه انقلابی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevz8n.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما