دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 59135
منبع : خبرگزاری فارس

پرستاران نمونه استان تجلیل می شوند

قم نيوز : همزمان با روز پرستار، جمعی از پرستاران نمونه استان تجلیل می شوند.
پرستاران نمونه استان تجلیل می شوند
پرستاران نمونه استان تجلیل می شوند
به گزارش قم نیوز عزت الله براتی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: روز میلاد حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده که در این روز از پرستاران تجلیل می‌شود.
وی عنوان کرد: مراسم تجلیل از پرستاران نمونه کشوری با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد که دو نفر از پرستاران نمونه استان نیز جزو پرستاران کشوری بودند.
براتی ابراز کرد: مراسم تجلیل از پرستاران استان نیز همزمان با روز پرستار با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، برگزار می‌شود که طی آن از پرستاران نمونه مراکز دولتی و غیر دولتی تجلیل می‌شود.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: علاوه بر این مراسم، در تمام مراکز درمانی استان نیز، از روز چهارشنبه یک مراسم تجلیل و تقدیر از پرستاران همان مرکز برگزار می‌شود تا بتوانیم از این طریق نیز از زحمات این عزیزان قدردانی کرده باشیم.
براتی در ادامه تصریح کرد: درصد اشغال تخت در بعضی از مراکز بالای 85 درصد و نسبت تعداد پرستار به تخت 1.1 دهم است که با میانگین 1.5 کشوری فاصله دارد.
وی عنوان کرد: با تلاش مضاعف و انجام اضافه کار خلأ کمبود پرسنل جبران شده و به لطف خداوند هیچگونه خللی درارائه خدمات به بیماران ایجاد نشده است.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: با توجه به کمبود تخت بستری در مراکز یکی از برنامه‌های عملیاتی دانشگاه‌ها و وزارت متبوع، استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت بسیار مطلوب جامعه پرستاری در ارائه خدمات مراقبتی درمنزل است.
وی عنوان کرد: با ابلاغ دستورالعمل ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل می‌توان از پرستاران واجد صلاحیت درمنازل استفاده کرد که این طرح آغاز شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpsqp.2bqo18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما