سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 59492
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

قم رتبه نخست ارایه مجوز نشر کتاب دین در کشور را دارد

قم نيوز : حسینی کاشانی گفت: قم دارای رتبه نخست در ارایه مجوز کتاب دین در کل کشور است.
قم رتبه نخست ارایه مجوز نشر کتاب دین در کشور را دارد
قم رتبه نخست ارایه مجوز نشر کتاب دین در کشور را دارد
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری به بهانه برپایی پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به این که برپایی این نمایشگاه یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی استان قم به شمار می رود، ابراز داشت: با رایزنی که با مسئولان استان و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه ها صورت گرفته پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین از 25 بهمن ماه تا 5 اسفند در مصلای قم برگزار می شود.

وی افزود: نمایشگاه دارای ظرفیت های خاصی است و برنامه ریزی های خوبی نیز برای آن انجام شده ، ضمن آن که پوستر آن نیز توسط استاد نجابتی از هنرمندان به نام قم و کشور تهیه شده که در همین نشست رونمایی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که ظرفیت بالای شهر قم و حضور حوزه و روحانیت در آن اهمیت خاصی به این شهر بابت برگزاری چنین نمایشگاه هایی داده است، گفت: به هر حال قم با این ظرفیت عظیم شهر شناخته شده ای در سطح کشورهای اسلامی است و برپایی نمایشگاه کتاب دین نیز یک رخداد بین المللی است که کشورهای خوبی برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: اجرای اصلی نمایشگاه بین المللی کتاب دین و نیز نمایشگاه کتاب استانی با مجموعه تعاونی ناشران و نیز اتحادیه ناشران و کتاب فروشان استان قم است که از معدود مجموعه های فعال در حوزه نشر در کل کشور هستند.

حسینی کاشانی با بیان این که شورای سیاست گذاری نمایشگاه از سوی دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و انتخاب شده اند، گفت: از 9 ماه قبل برنامه ریزی برای نمایشگاه شروع شده و در این مدت شورای سیاست گذاری مرتب جلساتی داشته و تصمیمات خوبی گرفته است.

 وی با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استانی ابراز داشت: گرچه مخاطبان کتاب دین عمدتاً حوزویان ، علما و محققان علوم انسانی و اسلامی هستند، اما تاکید ما بر نمایشگاه استانی نیز به این خاطر است که عموم مردم و خانواده ها از شرایط فرهنگی نمایشگاه بهره مند شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: قم دارای رتبه اول در ارایه مجوز کتاب دین است که این مساله خود نشان دهنده جایگاه خاص قم و حوزه و روحانیت آن است.

وی با اشاره به این که روز چهارشنبه 25 بهمن ماه ، افتتاحیه هر دو نمایشگاه به طور همزمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، افزود: رایزنی هایی داشته ایم تا علاوه بر وزیر ارشاد در خدمت یکی از بزرگان حوزه نیز باشیم اما فعلا حضور وزیر قطعی است.

حسینی کاشانی در خاتمه از دستگاه های مختلف استانی همچون مجموعه مصلی و نماز جمعه و نیز استانداری، شهرداری و دستگاه های دیگر و نیز صدا و سیما به خاطر همکاری در برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد.

گفتنی است: در خاتمه این نشست از پوستر پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین رونمایی به عمل آمد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcir5aw.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما