پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 59951
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم:

۶۵ دوربین کنترل سرعت در محور‌های استان قم وجود دارد

قم نيوز : سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ دوربین کنترل سرعت در محور‌های استان قم وجود دارد گفت: خوشبختانه تعداد دوربین‌های کنترل سرعت تقریبا مناسب است و ما برای پوشش کامل محور‌های استان به ۶ دوربین دیگر نیاز داریم که در حال نصب هستند.
۶۵ دوربین کنترل سرعت در محور‌های استان قم وجود دارد
۶۵ دوربین کنترل سرعت در محور‌های استان قم وجود دارد
به گزارش قم نیوز مهدی حسینی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار شد، با اشاره به وضعیت نظارتی در محورهای استان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ دوربین نظارتی در نقاط پر تردد جاده‌ای استان قم نصب‌شده است؛ همچنین هشت دستگاه تردد شمار در محور‌های استان وجود دارد که تعداد وسائل نقلیه را به صورت آنلاین و در مواقع ضروری می‌شمارد و مسؤولان نیز براساس آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ دوربین کنترل سرعت در محور‌های استان قم وجود دارد افزود: خوشبختانه تعداد دوربین‌های کنترل سرعت تقریبا مناسب است و ما برای پوشش کامل محور‌های استان به ۶ دوربین دیگر نیاز داریم که در حال نصب هستند.

سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری قم خاطرنشان کرد: دوربین‌های کنترل سرعت به صورت لحظه‌ای نیستند بلکه عبور و سرعت ماشین توسط نخستین دوربین ثبت می‌شود و میانگین سرعت در طول مسیر محاسبه می‌شود بنا بر این در صورتی که میانگین سرعت ماشین بالاتر از حد مجاز باشد، برای آن خودرو، تخلف ثبت می‌شود.

وی قابلیت اندازه‌گیری و ثبت میانگین سرعت خودرو را از دیگر ویژگی‌های این نوع دوربین‌ها دانست و افزود: قابلیت محاسبه و ثبت میانگین سرعت، امکان دور زدن دوربین‌ها را توسط رانندگان متخلف منتفی ساخته و موجب تسهیل و تسریع در اعمال قانون توسط پلیس راهور می‌شود.

حسینی در خصوص دیگر مزایای مترتب بر نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت تخلف نیز گفت: بررسی وضعیت ترافیکی محورها، ثبت پلاک‌های وارده به استان، محاسبه میزان ماندگاری پلاک‌های دیگر استان‌ها در استان مرجع و.... از دیگر قابلیت‌های دوربین‌های ثبت تخلف است.

وی با اشاره به نصب دو تابلوی تردد شمار در آزاد‌راه‌های قم – تهران و قم – سلفچگان ادامه داد: در حال حاضر دو تابلوی تردد شمار در آزاد‌راه‌های قم – تهران و قم – سلفچگان نصب شده است تا مسافران و مردم از وضعیت جاده‌ها آگاهی پیدا کنند و مسیر کم ترافیک را برای ادامه میسر خود انتخاب کنند.

سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در پایان با اشاره به جانمایی جهت نصب و راه‌اندازی چهار دستگاه دوربین ثبت تخلف در آزادراه قم - گرمسار گفت: تا پایان سال جاری تعداد دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای جاده‌ای استان قم بالغ بر ۶۹ دستگاه خواهد رسید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciz3aw.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما