شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 60251
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای پژوهشی موسسه دارالعرفان:

تفسیر حکیم براساس نیاز‌های روز جامعه نوشته شده است

قم نيوز : رئیس شورای پژوهشی موسسه دارالعرفان گفت: تفسیر حکیم به گونه نوشته شده است که همه مردم از هر صنفی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
تفسیر حکیم براساس نیاز‌های روز جامعه نوشته شده است
تفسیر حکیم براساس نیاز‌های روز جامعه نوشته شده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی غضنفری جمعه شب در سلسله‌ نشست‌های تخصصی این نمایشگاه ضمن تسلیت به مناسب ایام شهادت حضرت فاطمه (س)‌ اظهار کرد: کتاب تفسیر حکیم توسط حجت‌الاسلام حسین انصاریان نوشته شده است و حجت‌الاسلام انصاریان این کتاب‌ را بعد از اینکه قرآن کریم را ترجمه کرد، به رشته تحریر درآورد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های تفسیر حکیم، علمیت آن است افزود: حجت‌الاسلام انصاریان به علمی بودن این تفسیر توجه ویژه‌ای داشتند اما متاسفانه برخی افراد گمان می‌کنند که این تفسیر علمی نیست و عامیانه است.

رئیس شورای پژوهشی موسسه دارالعرفان اظهار کرد: نکته دوم در مورد این کتاب توجه ویژه حجت‌الاسلام انصاریان به دیگر کتب تفسیری شیعه است؛ توجه به کتاب‌های لغات عربی نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در نگارش این کتاب تفسیری مدنظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری کتاب تفسیر خود را براساس نیاز‌های جامعه نگاشته‌اند و ارتباط ایشان با مردم در طول ۴۰ سال موجب شده است که با نیاز‌ها روز جامعه آشنا باشد به همین دلیل تفسیر حکیم به گونه نوشته شده است که همه مردم از هر صنفی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

غضنفری با اشاره به کتاب اصول کافی گفت: این کتاب در نزدیک‌ترین دوران به زمان ائمه و معصومین نگارش شده است و شیخ مفید که از معاصران کلینی به‌شمار می‌رود، درباره کتاب کافی می‌نویسد و کتاب کافی از برترین کتاب‌های شیعه و پرفایده‌ترین آنهاست.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcdfx09.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما