چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 60443
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

آیین رونمایی از کتاب کلک صبا در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود

قم نيوز : رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از انتشار مجموعه آثار خوشنویسان استان قم با نام «کلک صبا» از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به منظور پاسداشت تلاش هنرمندان این عرصه خبر داد و گفت: آیین رونمایی از کتاب کلک صبا امروز در نمایشگاه کتاب استان قم برگزار خواهد شد.
آیین رونمایی از کتاب کلک صبا در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
آیین رونمایی از کتاب کلک صبا در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حسن دلیر از انتشار مجموعه آثار خوشنویسان استان قم با نام «کلک صبا» از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به منظور پاسداشت تلاش هنرمندان این عرصه خبر داد و اظهار کرد: چاپ این کتاب حدود 6 سال به علت مشکلات مختلف به طول انجامید.

وی ادامه داد: چاپ کتاب کلک صبا پس از این مدت طولانی حقیقتاً با اهتمام و پیگیری سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شکل گرفت و حاصل زحمات همکاران این اثر به بار نشست.

رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه این کتاب با حمایت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منتشر شده است، گفت: آثار 105 هنرمند برجسته خوشنویسی استان قم شامل ۸۱ آقا و ۲۵ خانم در کتاب ۱۵۱ صفحه‌ای گردآوری شده است.

دلیر افزود: گرافیک این اثر را محمد حسن همدانیان، عکس برداری از کتاب را حسین میرزایی و طراحی جلد آن را استاد مسعود نجابتی انجام داده و نشر اعلایی نیز آن را به چاپ رسانده است.

وی به رونمایی از این کتاب در نمایشگاه کتاب استان قم اشاره کرد و گفت: آیین رونمایی از کتاب کلک صبا روز پنجشنبه سوم اسفند ماه ٩٦ از ساعت ١٨ در مصلی قدس، محل برگزاری نشست‌های تخصصی پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین انجام خواهد شد.

دلیر در خصوص چاپ کتاب‌هایی در حوزه‌ هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در مسیر حمایت از هنرمندان چاپ کتاب‌های سایر رشته‌های هنری را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwt93.ak9zt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما